Запис Детальніше

Структура освітнього середовища вищого навчального закладу

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/5576/
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nz_p_2015_135_19
 
Title Структура освітнього середовища вищого навчального закладу
The structure of the educational environment of higher education institutions
 
Creator Братко, Марія Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті на основі існуючих моделей освітнього середовища (еколого-особистісної, екопсихологічної, комунікативної, антрополого-психологічної, психодидактичної, моделей освітнього середовища як конкретного освітнього середовища певного навчального закладу) запропонована структура освітнього середовища вищого навчального закладу.
В статье на основе существующих моделей образовательной средьі (жолого-личностной, жопсихологической, коммуникативной, антрополого-психологической, психодидактичной, моделей образовательной средьі как средьі определенного образовательного учебного заведення) предложена структура образовательной средьі вьісшего учебного заведення.
The structure of the educational environment of higher education institutions is suggested in the article on the basis of the existing models of the educational environment (ecopersonal, ecopsychological, communicative, anthropological and psychological, psycho didactic, models of the educational environment as specific educational environment of a certain educational institution).

The author defends the idea that the structure of the educational environment of higher education institutions should provide training of future specialists combined with personal development, to meet the needs of the individual in self-development, self-realization, to create basis for the formation of values and motives of activity. The author's model of educational environment of higher educational institution is composed of the following structural components: personal, axiological and semantic, information and content, organization and activity, bimensal and objective.
 
Publisher . держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/5576/6/M_Bratko_Nz_p_2015_135.pdf
Братко, Марія Василівна (2015) Структура освітнього середовища вищого навчального закладу Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. (135). с. 67-72. ISSN 978-7406-57-8