Innovative technologies in preparation of future teachers of preschool pedagogics and psychology to innovative professional activity
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/7089/
|
|
Title |
Innovative technologies in preparation of future teachers of preschool pedagogics and psychology to innovative professional activity
Інноваційні технології навчання у підготовці майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності Инновационные технологии в подготовке будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности |
|
Creator |
Козак, Людмила Василівна
|
|
Subject |
Педагогічний процес
|
|
Description |
In an offer article essence of innovative technologies of studies and feature of their application is exposed in preparation of future teachers of preschool pedagogics and psychology; it is well-proven that preparation of future teachers of preschool pedagogics and psychology to innovative professional activity acquires efficiency, if magistrants is open for studies and actively become familiar with to the relationships and collaboration with other participants of educational process, get possibility for the analysis of the activity and realization of own potential, can practically prepare to that with what it will be them to clash in the near time in professional activity, it is set that these requirements stick to, if in preparation of future teachers be used innovative technology studies, that based on creative work, dialogue, co-operation and collaboration all subject studies. Therefore future teachers need purposefully and insistingly to seize innovative technologies of studies, as exactly they assist the increase of motivation to innovative activity, development of the innovative thinking, form the system of professional competenses, create pre-conditions for a willingness to inculcate in the real practice innovative abilities and skills are mastered.
У запропонованій статті розкрито сутність інноваційних технологій навчання та особливості їх застосування у підготовці майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології; доведено ефективність евристичних, проектних, інтерактивних технологій навчання у розвитку творчих, дослідницьких, комунікативних здібностей майбутніх викладачів, формуванні фахової компетентності, готовності до інноваційної професійної діяльності. В предлагаемой статье раскрыта сущность инновационных технологий обучения и особенности их применения в подготовке будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии; доказана эффективность эвристических, проектных, интерактивных технологий в развитии творческих, исследовательских, коммуникативных способностей будущих преподавателей, формировании профессиональной компетентности, инновационного мышления и культуры. |
|
Publisher |
Видавництво ТОВ ВД "ЕКМО"
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/7089/1/kozak_innovation_texno_4_2014.pdf
Козак, Людмила Василівна (2014) Інноваційні технології навчання у підготовці майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності Педагогічний процес: теорія і практика. Педагогіка. Психологія, 4. с. 40-45. ISSN 2078-1687 |
|