Запис Детальніше

Educational reform: osvitolohichnyy context

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/7110/
http://e-learning.kubg.edu.ua/osvitologiya/
 
Title Educational reform: osvitolohichnyy context
Освітні реформи: освітологічний контекст
Образовательные реформы: освитологичний контекст
Kontekst ośwaitologiczny reform edukacyjnych
 
Creator Сисоєва, Світлана Олександрівна
 
Subject 4 (вільний)
 
Description The osvitological analysis of the reform and modernization of the higher education in Ukraine is
made in the article; osvitological context of the notions “reform of education” and “modernization of
education” is disclosed; the general principles of the reform and modernization of educational sphere
are grounded; the interrelations of the education reforms and reforms of such spheres of the social
activities that are closely associated with education are revealed; the conclusions of the European
experts about factors that hamper the development of the Ukrainian higher education are analyzed;
the necessity of the development of the educational sphere from the position of the modern methodology
of the multidisciplinary is grounded.
У статті здійснено освітологічний аналіз реформування й модернізації вищої освіти в Україні; розкрито освітологічний зміст понять «реформування освіти» й «модернізація освіти»; обґрунтовано загальні причини реформування й модернізації сфери освіти; розкрито взаємозв’язок освітніх реформ і реформування дотичних до освіти сфер життєдіяльності суспільства; проаналізовано висновки європейських експертів щодо чинників, що гальмують розвиток української вищої освіти; обґрунтовано необхідність розвитку досліджень самої сфери освіти з позиції сучасної методології міждисципліарності.
Освитологичний анализ реформирования и модернизации высшего образования в Украина; раскрыто освитологичний содержание понятий «реформирования образования» и «модернизация
образования »; обоснованно общие причины реформирования и модернизации сферы образования; раскрыто взаимосвязь образовательных реформ и реформирования касающихся образования сфер жизнедеятельности общества; проанализированы выводы европейских экспертов относительно факторов, тормозящих развитие украинского высшего образования; обоснована необходимость развития исследований самого сферы образования с позиции современной методологии миждисциплиарности.
W artykule dokonano analizy oświatologicznej reformowania i modernizacji szkolnictwa wyższego educacji na Ukrainie; ukazano treści ośwaitologiczne pojęć „reformowanie edukacji” oraz „modernizacja edukacji” uzasadniono ogólne przyczyny reformowania i modernizacji w zakresie
edukacji; uzasadniono relacje wzajemne reform edukacyjnych oraz reformowania stycznych do edukacji obszarów życia społeczeństwa; przeanalizowano wnioski europejskich ekspertów w sprawie czynników, które hamują rozwój ukraińskiego szkolnictwa wyższego; uzasadniono konieczność rozwoju badań samego zakresu edukacji z punktu widzenia współczesnej metodologii międzydyscyplinarności.
 
Publisher Wyzsza szkola Pedagogiczna ZNP
 
Date 2013
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/7110/1/%D0%A1.%D0%9E.%20%D0%A1%D0%98%D0%A1%D0%9E%D0%84%D0%92%D0%90%20%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9D%D0%86%20%D0%A0%D0%95%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%98%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0%99%20%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2.pdf
Сисоєва, Світлана Олександрівна (2013) Освітні реформи: освітологічний контекст Ruch pedagogiczny (4). с. 163-172.