Educational reform: osvitolohichnyy context
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/7111/
http://e-learning.kubg.edu.ua/osvitologiya/ |
|
Title |
Educational reform: osvitolohichnyy context
Освітні реформи: освітологічний контекст Образовательные реформы: освитологичний контекст |
|
Creator |
Сисоєва, Світлана Олександрівна
|
|
Subject |
4 (вільний)
|
|
Description |
The osvitological analysis of the reform and modernization of the higher education in Ukraine is made in the article; osvitological context of the notions “reform of education” and “modernization of education” is disclosed; the general principles of the reform and modernization of educational sphere are grounded; the interrelations of the education reforms and reforms of such spheres of the social activities that are closely associated with education are revealed; the conclusions of the European experts about factors that hamper the development of the Ukrainian higher education are analyzed; the necessity of the development of the educational sphere from the position of the modern methodology of the multidisciplinary is grounded. У статті здійснено освітологічний аналіз реформування й модернізації вищої освіти в Україні; розкрито освітологічний зміст понять «реформування освіти» й «модернізація освіти»; обґрунтовано загальні причини реформування й модернізації сфери освіти; розкрито взаємозв’язок освітніх реформ і реформування дотичних до освіти сфер життєдіяльності суспільства; проаналізовано висновки європейських експертів щодо чинників, що гальмують розвиток української вищої освіти; обґрунтовано необхідність розвитку досліджень самої сфери освіти з позиції сучасної методології міждисципліарності. Освитологичний анализ реформирования и модернизации высшего образования в Украина; раскрыто освитологичний содержание понятий «реформирования образования» и «модернизация образования »; обоснованно общие причины реформирования и модернизации сферы образования; раскрыто взаимосвязь образовательных реформ и реформирования касающихся образования сфер жизнедеятельности общества; проанализированы выводы европейских экспертов относительно факторов, тормозящих развитие украинского высшего образования; обоснована необходимость развития исследований самого сферы образования с позиции современной методологии миждисциплиарности. |
|
Date |
2013
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/7111/1/%D0%A1.%D0%9E.%20%D0%A1%D0%98%D0%A1%D0%9E%D0%84%D0%92%D0%90%20%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9D%D0%86%20%D0%A0%D0%95%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%98%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0%99%20%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2.pdf
Сисоєва, Світлана Олександрівна (2013) Освітні реформи: освітологічний контекст Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (3). с. 44-55. |
|