Запис Детальніше

Психолого-дослідницькі позиції в освітології

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/7275/
 
Title Психолого-дослідницькі позиції в освітології
Psychologacal and research aspects in educology
 
Creator Побірченко, Неоніла Антонівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У межах психологічних наукових категорій освіти, діючих сучасних підходів - кооперативного, комунікативного, когнітивного (інтелектуального), міждисциплінарного - розглянуто сутність змісту психологічних дослідницьких позицій в освітології: Окреслено коло базових понять, де обґрунтовано їх інноваційну актуальність
Within the category of psychological science education, current date approaches — a cooperative, communicative, cognitive (intellectual), an interdisciplinary — the essence of psychological research content items in osvitologiya. Defined set of basic concepts, which proved their innovative relevance. It was identified some scientific facts in the history of education that are closely related to the theoretical and methodological research of educology. The essence of these items is treated according to such issues: the creation of integrity of education (patterns of intensive scientific approach to the educational development by L. S. Vygotsky) and the problem of developing of the classification characteristics in determining the role of labor education of youth. These components of psychological and research aspects of educology, in our opinion, may be an integral part of lifelong learning in professional training of the future specialists in educological areas. Thanks educology and its current research it can be argued the requirement for high quality professional training of educologist in the present conditions of university multi-disciplinary education
 
Publisher ВП "Едельвейс"
 
Date 2014-11-06
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/7275/1/N_Pobirchenko_O_IL.pdf
Побірченко, Неоніла Антонівна (2014) Психолого-дослідницькі позиції в освітології Освітологія / українсько-польський щорічник (3). с. 29-33. ISSN 2226-3012