Запис Детальніше

Щодо канонічності останнього портрета Т.Г.Шевченка в контексті моделей шевченкознавства радянської та пострадянської доби.

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/7407/
 
Title Щодо канонічності останнього портрета Т.Г.Шевченка в контексті моделей шевченкознавства радянської та пострадянської доби.
О каноничности последнего портрета Т.Г.Шевченко в контексте моделей шевченковедения советского и постсоветского периода.
On the established canon of the last portrait of T. Shevchenko in the context of Shevchenko-centered research of the soviet and post-soviet period.
 
Creator Шовкопляс, Галина Євгенівна
 
Subject 82 Художня література. Літературознавство
Всеукраїнські
Науково-методичні журнали
 
Description У статті розглянуто проблему створення канону так званого «народного» образу Т.Г.Шевченка, який було візуалізовано на портреті пензля Івана Крамського «Портрет украинского писателя и художника Тараса Григорьевича Шевченко»(1871). Руйнація застиглого образа – маски Кобзаря як похмурого чоловіка похилого віку, з вусами, в шапці та кожусі актуалізує не тільки безліч інших образів- персоніфікацій , але й інтегрує Тараса Шевченка як національного поета в сучасне життя України.
В статье рассмотрена проблема создания канона так называемого «народного» образа Т.Г.Шевченка, который был визуализирован портретом кисти Ивана Крамского «Портрет украинского писателя и художника Тараса Григорьевича Шевченко»(1871). Разрушение застывшего образа – маски Кобзаря как хмурого пожилого человека с усами, в шапке и кожухе, актуализирует не только множество других образов – персонификаций ,но и интегрирует Тараса Шевченко как национального поэта в современную жизнь Украины.
The article analyzes the creation of the canon “people’s” image of T. Shevchenko, which was visualized in the art piece by Ivan Kramskiy “The portrait of the Ukrainian writer and painter, Taras Shevchenko” (1871). The destruction of the stagnant image – the mask of the “Kobzar”, the grim old man in a wool hat and winter coat, not only creates the opportunity to shed light on many other of his images and personifications, but also integrates Shevchenko into the modern life of Ukraine as a national poet.
 
Publisher Видавництво "Педагогічна преса"
 
Date 2014-08
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/7407/1/G_Shovkoplias_ULVShU_8_2014_GI.pdf
Шовкопляс, Галина Євгенівна (2014) Щодо канонічності останнього портрета Т.Г.Шевченка в контексті моделей шевченкознавства радянської та пострадянської доби. Українська література в загальноосвітній школі. Інститут Педагогіки НАПН України. (8). с. 6-9.