Запис Детальніше

The impact of balancing on the state of attention of junior pupils with intellectual disabilities

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/8127/
 
Title The impact of balancing on the state of attention of junior pupils with intellectual disabilities
Влияние балансирования на состояние внимания учащихся младших классов с нарушениями интеллекта
Вплив балансування на стан уваги учнів молодших класів з порушеннями інтелекту
 
Creator Шорохова, Валентина Володимирівна
 
Subject Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description In this article highlights the impact of balancing on the attention state of junior pupils with intellectual disabilities, illustrated the mechanism of action of the vestibular apparatus in the system of sensory integration. Provided the results of experimental investigations of the state of attention and balance after working students with Dr. F. Belgau balancing board, and analyzes the results of the monitoring study of the academic performance of students in this category.
В статье подчеркивается влияние балансировки внимания младших школьников с отклонениями в умственном развитии, о чем свидетельствует механизм действия вестибулярного в системе сенсорной интеграции. Это подтверждают результаты экспериментальных исследований состояния внимания.
У статті підкреслюється вплив балансування на увагу молодших школярів з відхиленнями в розумовому розвитку, про що свідчить механізм дії вестибулярного в системі сенсорної інтеграції. Це підтверджують результати експериментальних досліджень стану уваги
 
Publisher Prague : Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ»
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/8127/1/V_Shorokhova_PP_3_IPPO.pdf
Шорохова, Валентина Володимирівна (2014) Вплив балансування на стан уваги учнів молодших класів з порушеннями інтелекту Paradigma poznani. (3). 128 -135. ISSN 2336-2642