Запис Детальніше

Теоретичні і методичні засади розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних начальних закладів у післядипломній освіті

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/8554/
 
Title Теоретичні і методичні засади розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних начальних закладів у післядипломній освіті
Теоретические и методические основы развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения профессионально-технических учебных заведений в последипломном образовании
Theoretical and methodological foundations for the training masters’ pedagogical skill development in vocational schools in postgraduate studies
 
Creator Ковальчук, Василь Іванович
 
Subject Спецради Університету
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2014.
Дисертацію присвячено теоретичним і методичним засадам розвитку педагогічної майстерності майстра виробничого навчання ПТНЗ. Охарактеризовано стан наукової розробленості проблеми розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання ПТНЗ. Визначено зміст поняття “педагогічна майстерність майстрів виробничого навчання ПТНЗ”, а також описано структурні компоненти відповідної професійної якості.
Теоретично й емпірично обґрунтовано вікові, освітні та професійні особливості розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання ПТНЗ в післядипломній освіті. На цій підставі науково обґрунтовано концепцію розвитку педагогічної майстерності майстра виробничого навчання ПТНЗ, змістовою основою якої виступає авторська модель, що містить три взаємозалежні модулі: проектувально-цільовий, процесуальний і результативний.
Для реалізації концептуальних положень розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання ПТНЗ розроблено ряд авторських методик та систему оцінювання рівня педагогічної майстерності майстра виробничого навчання ПТНЗ на основі застосування стандартизованого і валідного тесту-опитувальника.
Результати педагогічного експерименту підтвердили гіпотезу про ефективність розроблених автором теоретичних і методичних засад розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання ПТНЗ, зокрема, вказавши на високу ефективність авторської школи як середовища для взаємодії суб’єктів андрагогічного процесу.
Диссертация на соискание ученой степени доктора педагогических наук по специальности 13.00.04 – теория и методика профессионального образования. – Классический приватный университет. – Запорожье, 2014.
Диссертация посвящена исследованию теоретических и методических основ развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения ПТУЗ в последипломном образовании.
Дана характеристика системы последипломного образования мастеров производственного обучения ПТУЗ в контексте развития их педагогического мастерства. Сформулированы сущность проблемы развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения ПТУЗ, а также охарактеризовано состояние научной разработанности этой проблемы.
Определена стратегия и методология развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения ПТУЗ. Сформулирован теоретический базис для организации андрагогического процесса, направленного на развитие педагогического мастерства в системе последипломного образования мастеров производственного обучения ПТУЗ. Обоснована терминологическая база исследования.
Уточнена суть понятия “педагогическое мастерство мастеров производственного обучения ПТУЗ”. Сформулирована и обоснована авторская концепция развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения. Содержание этой концепции развернуто в ряде концептуальных положений и модели.
Разработана и внедрена методическая система развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения ПТУЗ, а так же методика оценивания результативности цикла повышения квалификации мастеров производственного обучения в аспекте их педагогического мастерства, в основе которой – использование авторского теста-опросника.
Обоснован план эксперимента по проверке эффективности разработанных автором теоретических и методических основ развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения ПТУЗ в последипломном образовании. Освещены ход, методические особенности и результаты этого эксперимента. Проведена статистическая обработка полученных результатов и представлена их интерпретация. Сформулированы выводы, касающиеся эффективности теоретических и методических основ развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения ПТУЗ.
A dissertation submitted for the degree of Doctor of Pedagogic sciences, specialty 13.00.04 – Theory and a vocational training technique. – Classic Private University. – Zaporizhzhya, 2014.
The dissertation is devoted to theoretical and methodological foundations for a training master’s pedagogical skill development in vocational schools. The state of the scientific problem of training masters’ pedagogical skill development in vocational schools is characterized. The meaning of “training masters’ pedagogical skill in vocational schools” is defined, as well as the relevant professional quality structural components are described.
The age, educational and professional peculiarities of training masters’ pedagogical skill development in vocational schools in postgraduate studies are theoretically and empirically grounded. On this basis, the concept of a training master’s pedagogical skill development in vocational school is scientifically grounded, the author’s model that contains three interconnected modules: designing and purpose-oriented, procedural and effective, being a substantial foundation.
To implement the conceptual principles of training masters’ pedagogical skill development in vocational schools, a number of author’s methods and an evaluation system of a training master’s skill level in vocational schools based on standardized and valid-test questionnaire application are developed.
The results of the pedagogical experiment confirmed the hypothesis about the effectiveness of the author’s theoretical and methodological foundations of masters’ pedagogical skill development in vocational schools, in particular, pointing to the author's school high efficiency as an environment for andragogical process individuals’ interaction.
 
Date 2014
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/8554/1/Kovalchuk_V.pdf
Ковальчук, Василь Іванович (2014) Теоретичні і методичні засади розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних начальних закладів у післядипломній освіті Доктор thesis, Класичний приватний університет.