Запис Детальніше

Застосування діагностичних завдань у процесі вимірювання навчальних компетентностей учнів початкової школи

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/9527/
http://pptp.kubg.edu.ua/
 
Title Застосування діагностичних завдань у процесі вимірювання навчальних компетентностей учнів початкової школи
Применение диагностических задач в процессе измерения учебных компетентностей учеников начальной школы
The use of diagnostic problems in the measurement of educational competencies of primary school
 
Creator Мартиненко, Світлана Миколаївна
Новик, Ірина Михайлівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description У статті висвітлено особливості діагностування сформованості навчальних компетентностей (ключової, міжпредметної та предметної)в учнів молодшого шкільного віку; розкрито діагностичні завдання для вимірювання математичної, природознавчої та іншомовної компетентностей молодших школярів, а також подано діагностичний інструментарій оцінювання навчальних компетентностей учнів початкової школи за результатами виконаних завдань
В статье обосновано особенности диагностирования сформированности учебных компетентностей (ключевой, межпредметной и предметной) у младших школьников; раскрыто диагностические задания для измерения математической, естественнонаучной и иноязычной компетентностей младших школьников, а также представлено диагностический инструментарий оценивания учебных компетентностей учеников начальной школы по результатам выполненных заданий
The article highlights the features of formation of diagnosing learning competencies (key, and interdisciplinary subject) of primary school children; here's a description of the key, and subject of interdisciplinary competence; disclosed practice-oriented diagnostic task based on the life story, during the perfomance of which the student must apply the generated knowledge and skills within the curriculum objectives elementary school, they are designed in such a way yhat allow you to check formation of younger pupils key, subject and interdisciplinary competence and measure the mathematical, natural science and foreing language competence of primary school children; describes the diagnostic tools to evaluate the levels of educational competencies of primary school children accoding to the diagnostic task.
Diagnostic task, that were developed by us, for primary school are practice-oriented based on life story, during the implementation of which child should apply existing knowledge and skills within the curriculum objectives and primary school to verify formation of key, subject and inter-subject competences of the younger pupils.
To test the formation of mathematical competence of the first-graders we offer diagnostic tasks "Mathematical discovery"; to verify the formation of natural science competencies of the first-graders we offer diagnostic tasks "Nature around us" and to verify the formation of foreign language competence of the first-graders we offer diagnostic method "Interesting language"
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд імені Антона Макаренка
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/9527/1/S_Martynenko_I_Novik_PPTIP_ZNP_1-2_2015.pdf
Мартиненко, Світлана Миколаївна та Новик, Ірина Михайлівна (2015) Застосування діагностичних завдань у процесі вимірювання навчальних компетентностей учнів початкової школи Педагогічний процес: теорія та практика (1-2). с. 101-107. ISSN 2078-1687