Запис Детальніше

Использование диагностических заданий в процессе измерения учебных компетентностей учеников начальной школы

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/9544/
 
Title Использование диагностических заданий в процессе измерения учебных компетентностей учеников начальной школы
Application of diagnostic tasks in the process of measuring educational competence of primary school children
Застосування діагностичних завдань у процесі вимірювання
навчальних компетентностей учнів початкової школи
 
Creator Новик, Ірина Михайлівна
Мартиненко, Світлана Миколаївна
 
Subject 373 Види загальноосвітніх шкіл
Index Copernicus
РИНЦ
Наукова школа з питань професійної підготовки та діагностичної діяльності та формування професійної компетентності майбутніх педагогів
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description В статье обосновано особенности диагностирования сформированности учебных компетентностей (ключевой, межпредметной и предметной) у младших школьников; раскрыто диагностические задания для измерения математической, естественнонаучной и иноязычной компетентностей младших школьников, а также представлено диагностический инструментарий оценивания учебных компетентностей учеников начальной школы за результатами выполненных заданий
The article highlights the features of formation of diagnosing learning competencies (key, and interdisciplinary subject) of primary school children; here's a description of the key, and the subject of interdisciplinary competence; disclosed practice-oriented diagnostic task based on the life story, during the performance of which the student must apply the generated knowledge and skills within the curriculum objectives elementary school, they are designed in such a way that allow you to check formation of younger pupils key, subject and interdisciplinary competences and measure the mathematical, natural sciences and foreign language competence of primary school children; describes the diagnostic tools to evaluate the levels of educational competencies of primary school children according to the diagnostic task.
Diagnostic tasks, that were developed by us, for primary school are practice-oriented based on life story, during the implementation of which child should apply existing knowledge and skills within the curriculum objectives and primary school to verify formation of key, subject and inter-subject competences of the younger pupils.
To test the formation of mathematical competence of the first-graders we offer diagnostic tasks "Mathematical discovery"; to verify the formation of natural science competencies of the first-graders we offer diagnostic tasks "Nature around us" and to verify the formation of foreign language competence of the first-graders we offer diagnostic method "Interesting language"
У статті висвітлено особливості діагностування сформованості навчальних компетентностей (ключової, міжпредметної та предметної) в учнів молодшого шкільного віку; розкрито діагностичні завдання для вимірювання математичної, природознавчої та іншомовної компетентностей молодших школярів, а також подано діагностичний інструментарій оцінювання навчальних компетентностей учнів початкової школи за результатами виконаних завдань
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/9544/1/I_Novyk_S_Martynenko_PPTP_1-2%2846-47%29_2015.pdf
Новик, Ірина Михайлівна та Мартиненко, Світлана Миколаївна (2015) Застосування діагностичних завдань у процесі вимірювання навчальних компетентностей учнів початкової школи Педагогічний процес: теорія та практика (1-2). с. 101-107. ISSN 2078-1687