CONTEXT TYPOLOGY OF THE LITERARY FICTION
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
CONTEXT TYPOLOGY OF THE LITERARY FICTION
ТИПОЛОГИЯ КОНТЕКСТА ЛИТЕРАТУРНО- ХУДОЖЕСТВЕННОГО ПРОИЗВЕДЕНИЯ ТИПОЛОГІЯ КОНТЕКСТУ ЛІТЕРАТУРНО- ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ |
|
Creator |
Посохова, Анжела
|
|
Subject |
context; verbal context; non-verbal context; contextualization factor; contextualization marker
УДК: 821.111.09 контекст; вербальный контекст; невербальный контекст; фактор контекстуализации; маркер контекстуализации УДК: 821.111.09 контекст; вербальний контекст; невербальний контекст; фактор контекстуалізації; маркер контекстуалізації УДК: 821.111.09 |
|
Description |
The article deals with the research of the types of context in literaryworks. The ways of studying means of contextualization are considered,different types of verbal and non-verbal context are suggested, the role ofverbal and non-verbal context in creating a coherent literary text is discussed.
Статья посвящена изучению особенностей типологизации контекстас учетом его функциональности. Рассмотрены особенности изучениясредств контекстуализации, различные типы вербального и невербальногоконтекста, а также их роль в создании когерентного литературно-художественного произведения. Стаття присвячена вивченню особливостей типологізації контексту зогляду на його функціональність. Розглянуто особливості вивченнязасобів контекстуалізації, різні типи вербального та невербальногоконтексту та їхню роль у створенні когерентного літературно-художньоготвору. |
|
Publisher |
Національний Авіаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-05-08
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/7940
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 27 (2013); 320
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 27 (2013); 320 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 27 (2013); 320 |
|
Language |
uk
|
|