Запис Детальніше

Формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України

Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України
 
Creator Безпарточний, Максим Григорович
 
Subject торговельні підприємства
конкурентне середовище
споживчий ринок
інфраструктура
 
Description Мета статті: здійснити дослідження формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України за допомогою моніторингу ринкових показників;
запропонувати модель та механізми забезпечення ефективного формування конкурентного середовища. Методика дослідження: використано економіко-статистичні і графічні методи при оцінці показників господарської діяльності торговельних підприємств; методом узагальнення визначено ключові чинники
формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України. Результати: з метою формування конкурентного середовища господарювання досліджено динаміку
кількості торговельних підприємств в Україні, проведено оцінку обсягів гуртового та роздрібного товарообігу,
визначено темпи зміни платоспроможного попиту споживачів та індекс споживчих цін, здійснено аналіз структури товарообігу та визначено питому вагу імпорту продукції, досліджено темп зростання курсу
валютного курсу. Встановлено, що на формування конкурентного середовища господарювання торговельних
підприємств на споживчому ринку України здійснює вплив ринкова інфраструктура та державне регулювання. Ринкова інфраструктура сприяє ефективному здійсненню торговельного процесу, якісному обслуговуванню та задоволенню потреб споживачів. Державне регулювання спрямовано на створення сприятливих умов щодо ефективного здійснення та розвитку господарської діяльності торговельних підприємств, дотримання антимонопольного законодавства, нормативно-законодавчих актів щодо ліцензування, сертифікації продукції, захисту прав споживачів. Акцентовано увагу на територіальній ознаці споживчого ринку, що за соціально-
економічними та іншими показниками впливає на формування конкурентного середовища споживчого ринку. Наукова новизна: запропоновано модель конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України та механізми забезпечення ефективності. Практична значущість: використання
результатів дослідження сприятиме ефективності функціонування та розвитку торговельних підприємств, інших суб’єктів інфраструктури споживчого ринку України, а також дозволить здійснювати моніторинг
чинників впливу на формування конкурентного середовища, удосконалити окремі аспекти чинного законодавства
щодо розвитку внутрішньої торгівлі.
 
Publisher Мукачівський державний університет
 
Date 2015-05-20T13:15:58Z
2015-05-20T13:15:58Z
2015-05-20
 
Type Article
 
Identifier 2313-8114
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/2625
 
Language ua
 
Relation Економічні науки;С. 61-67