THE CULTURAL NATIONALISM IN CONDITIONS OF THE LOCKED NATION
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE CULTURAL NATIONALISM IN CONDITIONS OF THE LOCKED NATION
КУЛЬТУРНЫЙ НАЦИОНАЛИЗМ В УСЛОВИЯХ ЗАБЛОКИРОВАННОЙ НАЦИИ КУЛЬТУРНИЙ НАЦІОНАЛІЗМ В УМОВАХ ЗАБЛОКОВАНОЇ НАЦІЇ |
|
Creator |
ДАВИДЮК, Віктор
|
|
Subject |
ethnicity; nation; identity; the ethnic composition of the population; denationalization; cultural nationalism; national idea; national intelligence; national symbols
УДК 316.4.051.62 этнос; нация; идентичность; этнический состав населения; денационализация; культурный национализм; национальная идея; национальная интелигенция; национальная символика. УДК 316.4.051.62 етнос; нація; ідентичність; етнічний склад населення; денаціоналізація; культурний націоналізм; національна ідея; національна інтелігенція; національна символіка УДК 316.4.051.62 |
|
Description |
The article raises questions about the significance of cultural nationalism for the valuable functioning of nation in terms of its isolation, which is observed with great expression in conditions of governance the Party of Regions in Ukraine.
В статье поднимается вопрос, какое значение имеет культурный национализм для полноценного функционирования нации в условиях ее заблокированности, особенно отчетливо наблюдаемой в условиях правления в Украине Партии регионов. У статті порушено питання, яке значення має культурний націоналізм для повноцінного функціонування нації в умовах її заблокованості, яка з особливою виразністю спостерігається в умовах правління в Україні Партії регіонів. |
|
Publisher |
Національний Авіаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-05-04
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/7977
|
|
Source |
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 30 (2014); 268-284
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 30 (2014); 268-284 Humanitarian Education in Technical Universities; № 30 (2014); 268-284 |
|
Language |
en
|
|