Запис Детальніше

Гендерний підхід у системі освіти США

Zhytomyr State University Library

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://eprints.zu.edu.ua/14946/
 
Title Гендерний підхід у системі освіти США
 
Creator Токменко, О. П.
 
Subject L Education (General)
 
Description В дисертації представлені науково-теоретичні основи гендерного підходу в системі освіти США. Розкрито сутність, основні характеристики та особливості гендерного підходу в сфері освіти, представлені етапи і тенденції розвитку гендерного підходу до навчання в США.
Обгрунтована періодизація розвитку гендерного підходу в системі освіти США: початково-фрагментарний період (XVII-XVIII ст.), період модернізації (ХІХ ст.), період інновацій (початок – 70-і рр. ХХ ст.), період антидикримінаціі (70-і рр. ХХ ст. – по нинішній час). Виявлено фактори, які впливають на реалізацію гендерного підходу в системі освіти США: ринок праці, соціокультурне середовище, активний феміністський рух.
У дисертації проаналізовано місце і роль провідних соціальних інститутів освіти і виховання – школи та вищих навчальних закладів у реалізації гендерного підходу в системі освіти США. Доведено, що американське законодавство в сфері освіти має специфічні гендерні характеристики: правове забезпечення розподілу праці за статевою ознакою; вплив законодавства на поведінкові установки і гендерні стереотипи; урахування відмінностей у процесі соціалізації дівчаток і хлопчиків; більш низький статус жінок у владі та соціумі загалом.
Визначено можливості використання позитивного досвіду США в реалізації гендерного підходу у вітчизняній системі освіти. Сформульовано рекомендації для реалізації цього підходу у вітчизняній системі освіти: на рівні органів державної влади, органів управління освітою та органів місцевого самоврядування; на рівні окремих навчальних закладів; на рівні громадських організацій, які співпрацюють з навчальними закладами на регіональному та державному рівнях
 
Publisher Вид-во ЖДУ ім. І.Франка
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
ukraine
 
Identifier http://eprints.zu.edu.ua/14946/1/aref_%D0%A2%D0%BE%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.doc
Токменко, О. П. (2014) Гендерний підхід у системі освіти США. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук.