Запис Детальніше

Методичні засади управління групою студентів на заняттях з англійської мови.

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10159/
 
Title Методичні засади управління групою студентів на заняттях з англійської мови.
Methodic principles of student group management in English class.
Методические основы управления группой студентов на занятии английского языка.
 
Creator Соловей, Людмила Сергіївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Автором проаналізовано складові управління групою студентів на занятті з англійської мови. Розглянуто основні компоненти практичного заняття, визначено правила поведінки викладача на занятті з англійської мови. У статті описано три стилі керівництва студентами – авторитарний, демократичний і ліберальний. Проаналізовано моделі навчальної діяльності, визначено переваги кооперативного навчання. Наведено приклади застосування цього виду інтерактивної технології на заняттях.
Автором проанализированы составные управления группой студентов на занятии английского языка. Рассмотрены основные компоненты практического занятия, определены основные правила поведения преподавателя на занятии. Описаны три стиля управления студентами – авторитарный, демократический и либеральный. Проанализированы модели учебной деятельности, определено, что наиболее эффективной является кооперативное обучение. Приведены примеры применения этого вида интерактивной технологии на занятиях.
This paper presents a theoretical analysis of some elements of student group management in English class. Three components of the lesson such as: physical learning environment, task definition, establishing classroom climate are under consideration. The role of management styles chosen by the lecturer in the class is emphasized. The most wide-spread management styles are depicted in the article: authoritative, democratic, liberal. It’s noted that an important role in English class is played by the personality of the lecturer and his ability to organize effective learning. The interactive communicative method under consideration is based on arranging the students in various groupings, such as: lockstep, pair work, group work. The author analyses methodical and pedagogical aspects of these groupings. Some recommendations are given to the usage of the group (cooperative) teaching-learning activity model, the most effective one in English class. It is revealed that effective management in English class is provided by friendly learning environment, proper establishment of relations between the teacher and the students, flexible usage of different models of teaching activity.
 
Publisher Гнозис
 
Date 2015
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10159/1/L_Solovei_MChPPCh_35_Gl.pdf
Соловей, Людмила Сергіївна (2015) Методичні засади управління групою студентів на заняттях з англійської мови. Тематичний випуск "Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання", 11(14) (35). с. 488-494. ISSN 978-966-2760-14-9(6)