Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці
|
|
Creator |
Михайлова, Ірина Василівна
|
|
Subject |
турбота про себе
самоустановка особистісна детермінанта особистість раннього юнацького віку саморозуміння аутосимпатія автономність ставлення до майбутнього фрустраційна толерантність загальна самоефективність self-care self-attitude personal determinant personality of adolescent age self-understanding self-sympathy self-sufficiency attitude to the future tolerance to the frustration self-efficacy 37.015.3 : 159.923.2 |
|
Description |
Визначено сутність, роль, вікові особливості й особистісні детермінати прояву турботи про себе, описано її структуру. Визначено критерії та показники вимірювання, обгрунтовано умови, шляхи та засоби впливу на підвищення інтенсивності самоустановки турбуватися про себе у ранньому юнацькому віці. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення проблеми турботи про себе у зарубіжній, радянській та вітчизняній психології, розкрито вікові особливості її прояву. Визначено структуру (когнітивний, афективний, поведінковий компоненти) турботи про себе, встановлено критерії та показники її діагностування (саморозуміння : самоусвідомлення, аутосимпатія : самосприйняття, автономність : самопідримка), особистісні детермінанти даного феномену самосвідомості (ставлення до майбутнього, фрустраційна толерантність, самоефективність), описано їх структуру та рівні прояву. Розроблено й апробовано психокорекційну програму роботи з підвищення проявів турботи про себе у ранньому юнацькому віці шляхом впливу на її структурні компоненти й особистісні детермінанти активними соціально-психологічними методами навчання. Доведено ефективність включення даної програми у навчально-виховний процес як чинника особистісного зростання у ранньому юнацькому віці
The dissertation describes the research of the essence, the role, the structure, the criteria, the index for the measurement, psychological peculiarities of personal determinants of self-care, and the search of effective ways and methods of optimization at the adolescent age. The dissertation shows the analysis of scientific theoretical conceptions, approaches to the research of self-care in foreign, soviet and the native literature and opens age peculiarities of its display. The structure (cognitive, affective, behavioral components) of self-care criteria of its diagnostics (self-understanding, self-sympathy, self-sufficiency), personal determinants of this phenomenon (attitude to the future, tolerance to the frustration, self-efficacy), the structure and the levels of their display are determined. The psychocorrectional program of rise of self-care in adolescent age, directed to creation of psycho-pedagogical conditions for productive overcoming of age crisis by means of their activation is substantiated, developed and implemented. Its effectiveness as system of influence on intensity of self-care and activation of personal development of pupils at the adolescent age is proved. |
|
Publisher |
НПУ імені М.Драгоманова
|
|
Date |
2011-10-04T14:40:26Z
2011-10-04T14:40:26Z 2010 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І.В. Михайлова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/57 |
|
Language |
uk
|
|