Формування математичних компетентностей старшокласників у процесі вивчення рівнянь та нерівностей
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування математичних компетентностей старшокласників у процесі вивчення рівнянь та нерівностей
|
|
Creator |
Ачкан, Віталій Валентинович
|
|
Subject |
математичні компетентності
старша школа курс алгебри та початків аналізу рівняння та нерівності загальні методи розв’язування рівнянь та нерівностей використання ІКТ mathematical competences senior school the course of algebra and beginning of analyses equitation’s and inequalities general methods of solving equitation’s and inequities image of IKT 372. 851:2:37.032 |
|
Description |
Запропоновано методику навчання розв'язанню старшокласниками рівнянь та нерівностей, спрямовану на набуття ними математичних компетентностей. Висвітлено математичні компетентності та напрями їх набуття учнями. Доведено, що ознайомлення учнів з основними методами розв'язання рівнянь та нерівностей, орієнтовними основами дій щодо їх використання, сприяє формуванню математичних компетентностей. Обгрунтовано, що для набуття учнями математичних компетентностей у процесі вивчення рівнянь та нерівностей доцільно систематично використовувати інформаційно-комунікаційні технології на уроках. Розроблено методичні рекомендації щодо організації підготовки учнів до розв'язання рівнянь та нерівностей державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання з математики.
In dissertation is grounded theoretically and experimentally the methedics of students’ studying solving of equations and inequalities, directed on gaining mathematical competences (procedural, logical, researching and technological). It’s shown that acquaintance of pupils with the main methods of solving equitation’s and inequalities and oriented basis of actions as for their usage probity the forming of these competences. It’s grounded that for students’ gaining mathematical competences during the process of studying equitation’s and inequalities is reasonable systematical usage of IKT at the lessons. Here are worked out the methodical recommendations as for organizing students’ preparation for solving equations and inequalities of during the state total attestation and evectional independent evaluation in math’s. The results of the research can be used for the improvement of textbooks and educational supplies in algebra and the beginning of analysis (by means of introducing the devised components of methodical system appropriate oriented basis of students’ activity, applied sums, oral tasks which improve the development of logical thinking, the tasks for seeing the usage of IKT; in the lectures of teachers of mathematics and for students of mathematical faculties of teachers training colleges. |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.Драгоманова
|
|
Date |
2011-12-13T12:28:34Z
2011-12-13T12:28:34Z 2009 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Ачкан, Віталій Валентинович. Формування математичних компетентностей старшокласників у процесі вивчення рівнянь та нерівностей: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Ачкан ; наук. кер. Є. П. Нелін ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/261 |
|
Language |
uk
|
|