Исследование call-центров как систем массового обслуживания с повторными вызовами
Vernadsky National Library of Ukraine
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Исследование call-центров как систем массового обслуживания с повторными вызовами
|
|
Creator |
Пустовая, С.В.
|
|
Subject |
Системный анализ
|
|
Description |
Розглянуто математичні моделі call-центрів, які враховують повторні виклики, а також специфіку і основні аспекти складання моделей call-центрів як систем з повторними викликами. Розглянуто системи масового обслуговування типу M/M/c/0/L/H j , M/M/c/0///E2, M/M/c/0/L//E2 як моделей call-центрів. Наведено чисельні результати для показників функціонування цих систем.
The mathematical models of call centers are considered in the article taking into account retrial calls. Author considers the specificity and main aspects of construction the models of call centers as retrial queues. Queueing systems M/M/c/0/L/H j , M/M/c/0///E2, M/M/c/0/L/ /E2 are considered as call centers’ models. The obtained numerical results for these systems’ characteristics are given. |
|
Date |
2013-06-08T18:30:33Z
2013-06-08T18:30:33Z 2010 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Исследование call-центров как систем массового обслуживания с повторными вызовами / С.В. Пустовая // Кибернетика и системный анализ. — 2010. — № 3. — С. 162-168. — Бібліогр.: 6 назв. — рос.
0023-1274 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/45206 519.872 |
|
Language |
ru
|
|
Relation |
Кибернетика и системный анализ
|
|
Publisher |
Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України
|
|