Динаміка міжособистісної перцепції старшокласників
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Динаміка міжособистісної перцепції старшокласників
|
|
Creator |
Дудар, Олена Василівна
|
|
Subject |
міжособистісна взаємодія
міжособистісна перцепція перцептивний образ соціально-психологічні чинники міжособистісної перцепції емоційне відгукування емоційно-ціннісне ставлення нормативні очікування interpersonal interaction interpersonal perception a perceptive mode social-psychological factors of interpersonal perception emotional finding out emotional-value attitude standart expectations 159. 937 |
|
Description |
Теоретично обгрунтовано сутність міжособистісної перцепції у ранньому юнацькому віці, експериментально виявлено соціально-психологічні чинники її динаміки, розроблено та впроваджено комплексну програму розвитку досліджуваного феномену у старшокласників. Проаналізовано науково-теоретичні концепції даної проблеми у зарубіжній і вітчизняній психології. Визначено зміст і структуру міжособистісної перцепції, розкрито її роль у процесі взаємодії суб'єктів раннього юнацького віку. Запропоновано психологічну модель розвитку міжособистісного сприймання учнів старших класів, обгрунтовано показники та критерії сформованості даної якості, якими є повнота, гнучкість, спрямованість. Охарактеризовано рівні розвитку міжособистісної перцепції у ранньому юнацькому віці (інтегрований, ситуативний, примітивний), експериментально досліджено вікові та гендерні зміни у даному процесі. Виявлено ієрархію соціально-психологічних чинників (емоційно-ціннісне ставлення, емоційний відгук, особистісні якості, нормативні очікування, статус і сприймання групи), що обумовлюють динаміку міжособистісної перцепції та специфіку утворення перцептивного образу. Експериментально доведено доцільність та ефективність впровадження програми розвитку міжособистісної перцепції старшокласників як суб'єктів взаємодії у формі перцептивно орієнтованого соціально-психологічного тренінгу.
Dissertation has been devoted to the research of essence of interpersonaly perception of senior pupils; analysis of scientific-theoretical conceptions of noted problem in foreign and native psychology has been presented; contents and structure of interpersonal perception, it’s role in the process of interaction of individuals of early youthful age has been determined. A psychological model has been offered, criterions (completeness, flexibility, direction) and indexes have been substantiated, levels (integrated, situated, primitive) of the development of interpersonal perception of senior pupils have been described. Experimentally secular and gender changes of interpersonal perception of senior pupils have been investigated. Hierarchy of social-psychological factors (emotional-value attitude, emotional responding, personal qualities, standart expectations, status and perception of a group) has been found out, which predetermine dynamics of interpersonal perception and specifics of formation of a perceptive mode. In the process of experimental work expedience and efficiency of inculcation of the developing programme as a perceptiv oriented social-psychological training has been proved. The results of investigation can be used in psychodiagnostic and correct activity of practical psychologists and pedagogues. |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.Драгоманова
|
|
Date |
2012-01-12T10:20:36Z
2012-01-12T10:20:36Z 2008 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Динаміка міжособистісної перцепції старшокласників: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Дудар; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/331 |
|
Language |
uk
|
|