Запис Детальніше

Методи дослідження спілкування дітей у різновікових групах

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10193/
 
Title Методи дослідження спілкування дітей у різновікових групах
Методы исследования общения детей в разновозрастных группах
Methods of communication in different age groups of children
 
Creator Смольникова, Галина Валентинівна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті дається аналіз системи методів, що дозволяють вивчати особливості спілкування дітей в умовах різновікової групи дошкільного навчального закладу. А саме: спостереження за вільним спілкуванням дітей у не регламентованій вихователем діяльності, соціометричний метод «Вибір партнера для визначеної діяльності», проективний метод незакінчених речень, моделювання експериментальних ситуацій. Окремо представлено методику «одномиттєвих зрізів» структури групи в процесі вільного спілкування дітей. Дані методи дають можливість отримати уявлення про спілкування дітей різного віку за сукупністю критеріїв: потреба дитини в різновіковому спілкуванні, емоційне ставлення дошкільника до партнера іншого віку; ініціатива дітей у процесі спілкування; прояв уваги до партнера іншого віку, чутливість до його впливів.
В статье даётся анализ системы методов, позволяющих изучать особенности общения детей в условиях разновозрастной группы дошкольного учреждения. А именно: наблюдения за свободным общением детей в деятельности, не регламентированной воспитателем, социометрический метод «Выбор партнера для определенной деятельности», проективный метод незаконченных предложений, моделирование экспериментальных ситуаций. Отдельно представлена методика «одномоментных срезов» структуры группы в процессе свободного общения детей. Данные методы дают возможность получить представление об общении детей разного возраста по совокупности критериев: потребность ребёнка в разновозрастном общении, эмоциональное отношение дошкольника к партнёру другого возраста; инициатива детей в процессе общения; проявление внимания к партнёру другого возраста, чувствительность к его воздействиям.
The article analyzes the system of methods allowing the study of communication features of children in various age groups of preschool. Namely, observing children in free communication activities, unregulated by teacher, method of sociometry "Choosing a partner for a particular activity," projection method unfinished sentences, modeling experimental situations. Separately, the technique of "cross-sectional slices" of the group structure in the process of free communication between children. These methods make it possible to get an idea of the communion of children of different ages on a set of criteria: the need for a child in different ages communication, emotional attitude to the partner of another preschooler age; initiative of children in the process of communication, attending to the partner of another age, sensitivity to their effects.
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10193/1/G_Smolnykova_SaEaND_43_IPPO.pdf
Смольникова, Галина Валентинівна (2015) Методи дослідження спілкування дітей у різновікових групах Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology (43). с. 79-82. ISSN 2308-5258; 2308-1996