Запис Детальніше

Агрегирование покупателей

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Агрегирование покупателей
 
Creator Зоркальцев, В.И.
 
Subject Краткие сообщения
 
Description Розглянуто проблему агрегування економічних суб’єктів на прикладі моделі вибору покупців. Введено вимогу узгодженості індивідуальних і колективних функцій корисності. Доведено, що ця вимога виконується лише тоді, коли функції корисності у вихідних і колективних покупців незадовільні з економічних міркувань.
The problem of aggregation of economic actors is illustrated by the example of aggregation of customers. The requirement of correctness of aggregation is introduced according to which the collective choice of benefits should be equal to the sum of individual choices. It is shown that this requirement is satisfied in only one case when collective and individual utility functions are quasi-equivalent and quasi homogeneous, i.e., are obviously unsatisfactory for economic reasons.
 
Date 2015-09-11T20:21:06Z
2015-09-11T20:21:06Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Агрегирование покупателей / В.И. Зоркальцев // Кибернетика и системный анализ. — 2013. — Т. 49, № 5. — С. 178-180. — Бібліогр.: 3 назв. — рос.
0023-1274
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/86282
330.115
 
Language ru
 
Relation Кибернетика и системный анализ
 
Publisher Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України