Запис Детальніше

Принципи адаптації національних професійних стандартів педагогічної освіти до європейської кваліфікаційної рамки: досвід країн Західної Європи

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10122/
 
Title Принципи адаптації національних професійних стандартів педагогічної освіти до європейської кваліфікаційної рамки: досвід країн Західної Європи
PRINCIPLS OF NATIONAL PROFESIONAL STANDARTS OF TEACHER EDUCATION ASSIGMENT INTO EUROPEAN QUALIFICATION FRAMEWORK
ПРИНЦИПЫ АДАПТАЦЫИ НАЦИОНАЛЬНЫХ ПРОФЕССИОНАЛЬНИХ СТАНДАРТОВ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ К ЕВРОПЕЙСКОЙ КВАЛИФИКАЦИОННОЙ РАМКЕ: ОПЫТ СТРАН ЗАПАДНОЙ ЕВРОПЫ
 
Creator Мельник, Наталія Іванівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Збірники наукових праць
 
Description У статті здійснено аналіз особливостей та функцій національних професійних стандартів педагогічної освіти, визначено їхні сутнісні особливості, встановлено, що стандарти є своєрідним індикатором розвитку професійної діяльності педагога, індикатором досягнення професійних цілей навчання, стандарти можуть використовуватися педагогом як рамка за якою він може робити висновки щодо результативності професійної діяльності, стандарти допомагають розвивати в педагогові саморефлексію та самооцінку. Автором також визначено принципи адаптації Національних професійних стандартів педагогічної освіти країн Західної Європи до Європейської кваліфікаційної рамки. Встановлено, що основними принципами ефективної адаптації є: взаємозалежність між різними ключовими освітніми елементами та наслідками, що випливають з них; цілісний погляд на процес роботи, де в якості відправної точки орієнтиром є застосування ЄКР; цілісні визначені результати навчання а не фрагментарні знання; розробка довіри до досягнутих результатів навчання поза інституційними рамками, через свідчення сертифікуючи органів чи закладів. роль зацікавлених сторін та їх конкретних інтересів і позицій.
The paper analyzes the features and functions of national professional standards of teacher education, defined their intrinsic characteristics, found that standards are an indicator of teacher professional development, professional Indicator learning objectives, standards can be used as an educator frame on which it can draw conclusions about the effectiveness professional activity, help develop standards in teacher self-reflection and self-esteem. The author also defined the principles of adaptation of national professional standards of teacher education in Western Europe to the European qualification framework. It’s established that the basic principles of effective adaptation are: interdependence between the various key elements of education and the consequences thereof; holistic view of the process, where the starting point is the use of a guide EQF; integral defined learning outcomes rather than fragmentary knowledge; develop confidence in the results achieved learning outside of institutional framework through evidence certifying bodies or institutions, the role of stakeholders and their specific interests and positions.
В статье проведен анализ особенностей и функций национальных профессиональных стандартов педагогического образования, определены их сущностные особенности, установлено, что стандарты являются своеобразным индикатором развития профессиональной деятельности педагога, индикатором достижения профессиональных целей обучения, стандарты могут использоваться педагогом как рамка по которой он может делать выводы о результативности профессиональной деятельности, стандарты помогают развивать в педагогу саморефлексии и самооценку. Автором также определены принципы адаптации национальных профессиональных стандартов педагогического образования стран Западной Европы в Европейской квалификационной рамки. Установлено, что основными принципами эффективной адаптации являются: взаимозависимость между различными ключевыми образовательными элементами и вытекающими из них; целостный взгляд на процесс работы, где в качестве отправной точки ориентиром является применение ЕКС; цельные определены результаты обучения а не фрагментарные знания; разработка доверия к достигнутым результатам обучения вне институциональными рамками, через свидетельство сертифицируя органов или учреждений. роль заинтересованных сторон и их конкретных интересов и позиций.
 
Publisher МНУ імені В. О. Сухомлинського
 
Date 2015-05
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10122/1/Melnyk_N_I_Principles.pdf
Мельник, Наталія Іванівна (2015) Принципи адаптації національних професійних стандартів педагогічної освіти до європейської кваліфікаційної рамки: досвід країн Західної Європи Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки : збірник наукових праць (2 (49)). с. 131-136.