Запис Детальніше

Авторська школа, як форма розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/3943/
 
Title Авторська школа, як форма розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів
Авторская школа, як форма развития педагогического мастерства мастеров производственного обучения профессионально-технических учебных заведений
Author’s School as a form of development of pedagogical skills of trainers of vocational training institutions
 
Creator Ковальчук, Василь Іванович
 
Subject Міжнародні
Збірники наукових праць
 
Description Розвиток сучасного суспільства вимагає реформування системи освіти. Одним із пріоритетних напрямків реформування системи освіти України на сучасному етапі є пошук нових нетрадиційних підходів розвитку педагогів. В Україні відбувається поступова заміна авторитарної моделі навчання на особистісно-орієнтовану. У дію вступає нова парадигма освіти, в якій складові змісту навчання формуються, виходячи з певного результату.
Провідним умовою професійного розвитку майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів та викладачів спеціальних дисциплін виступає їх педагогічна майстерність - професійна якість, яке забезпечує самоорганізацію високого рівня професійної діяльності на рефлексивної основі і робить можливим з мінімальними зусиллями і в найкоротші терміни досягати запланованих результатів в навчанні та вихованні учнів.
Однією з форм розвитку педагогічної майстерності є авторська школа. Авторська школа створюється для вирішення актуальних завдань забезпечення професійно-особистісного розвитку педагогів, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності, формування професійної самосвідомості, розвитку творчого та наукового потенціалу.
В процесі діяльності авторської школи відстежуються закономірності, а також окремі показники професійної діяльності педагогів протягом певного періоду, аналіз позитивних і негативних явищ у розвитку професіоналізму та творчості педагогів, що виникають в ході розвитку окремих компонентів цілісного педагогічного процесу.
Як показує досвід, участь педагогів у авторській школі дає позитивні результати у розвитку професійної компетентності педагогів ПТУ, розвитку їх педагогічної майстерності, а також у зростанні їх мотивації до професійної діяльності. Відповідно, зростає інтерес учнів до навчання. Викладачі та майстри виробничого навчання стали авторами авторських розробок уроків, методичних рекомендацій, методичних посібників, підручників, переможцями різних конкурсів професійної майстерності.
Развитие современного общества требует реформирования системы образования. Одним из приоритетных направлений реформирования системы образования Украины на современном этапе является поиск новых нетрадиционных подходов развития педагогов. В Украине происходит постепенная замена авторитарной модели обучения на личностно-ориентированную. В действие вступает новая парадигма образования, в которой составляющие содержания обучения формируются, исходя из определенного результата.
Ведущим условием профессионального развития мастеров производственного обучения профессионально-технических учебных заведений и преподавателей специальных дисциплин выступает их педагогическое мастерство - профессиональное качество, которое обеспечивает самоорганизацию высокого уровня профессиональной деятельности на рефлексивной основе и делает возможным с минимальными усилиями и в кратчайшие сроки достигать запланированных результатов в обучении и воспитании учащихся.
Одной из форм развития педагогического мастерства является авторская школа. Авторская школа создается для решения актуальных задач обеспечения профессионально-личностного развития педагогов, повышения их психолого-педагогической компетентности, формирования профессионального самосознания, развития творческого и научного потенциала.
В процессе деятельности авторской школы отслеживаются закономерности, а также отдельные показатели профессиональной деятельности педагогов на протяжении определенного периода, анализ положительных и негативных явлений в развитии профессионализма и творчества педагогов, возникающих в ходе развития отдельных компонентов целостного педагогического процесса.
Как показывает опыт, участие педагогов в авторской школе дает положительные результаты в развитии профессиональной компетентности педагогов ПТУ, развитии их педагогического мастерства, а также в росте их мотивации к профессиональной деятельности. Соответственно, возрастает интерес учащихся к обучению. Преподаватели и мастера производственного обучения стали авторами авторских разработок уроков, методических рекомендаций, методических пособий, учебников, победителями различных конкурсов профессионального мастерства.
The development of modern society requires a reform of the education system. One of the priorities of the reform of the education system of Ukraine at the present stage is to find new and innovative approaches to the development of teachers. In Ukraine, there is a gradual replacement of the authoritarian model of teaching on student-oriented. In effect a new education paradigm, in which the components of the learning content are formed on the basis of a certain outcome.
The leading condition of professional development of trainers of vocational training institutions and teachers of special subjects is their pedagogical skills - professional quality, which ensures a high level of self-organization of professional activities on the basis of a reflective and makes it possible with minimal effort and in the shortest possible time to achieve planned results in training and education students.
One of the forms of teaching skills is the author’s school. Author’s school is created to address the urgent problems of providing professional and personal development of teachers, improve their psychological and pedagogical competence, professional identity formation, the development of creative and scientific potential.
In the course of the author’s school patterns are tracked, as well as some indicators of professional teachers for a certain period, an analysis of the positive and negative events in the development of professionalism and creativity of teachers, resulting in the development of the individual components of a holistic educational process.
As experience shows, the participation of teachers in the author’s school gives positive results in the development of the professional competence of teachers of vocational schools, developing their teaching skills, as well as in the growth of their motivation for professional work. Accordingly, increases students' interest in learning. Teachers and trainers have sponsored authoring lessons, guidelines, manuals, textbooks, the winners of various competitions of professional skills.
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/3943/1/Kovalchuk%20_V_2014.pdf
Ковальчук, Василь Іванович (2014) Авторська школа, як форма розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів International scientific-practical conference of teachers and psychologists "Science of future", the 5th of March, 2014, Prague (Czech Republic).. с. 257-266. ISSN 9785437903193