Запис Детальніше

Формування креативності майбутніх учителів української мови як лінгводидактична проблема

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/5057/
http://lib.vippo.org.ua/periodyka.php?book=5644
 
Title Формування креативності майбутніх учителів української мови як лінгводидактична проблема
Формирование креативности будущих учителей украинского языка как лингводидактическая проблема
Formation of the creativity of the future teachers of ukrainian language as linguo didactic problem
 
Creator Караман, Ольга Володимирівна
Горошкіна, Олена Миколаївна
 
Subject Інші (не входять ні до фахових ні до наукових)
 
Description У статті на основі аналізу фахових праць уточнено зміст поняття «креативність майбутніх учителів української мови», окреслено шляхи її формування. Особливу увагу приділено врахуванню внутрішньопредметних, міжпредметних зв’язків у межах вивчення мовознавчих, мовленнєвознавчих фахових дисциплін, упровадженню проектної технології навчання, організації науково-дослідницької, експериментальної роботи.
В статье на основании анализа научной литературы уточнено содержание понятия «креативность будущих учителей украинского языка», обозначены пути ее формирования. Особенное внимание уделяется реализации внутрипредметных, межпредметных связей в процессе изучения языковедческих, речеведческих специальных дисциплин, внедрению проектной технологии обучения, организации научно-исследовательской, экспериментальной работы. Определен креативный потенциал риторики, методики обучения украинскому языку, культуры речи и других дисциплин.
On the basis of analysis of professional papers clarified the meaning of the creativity of future teachers of Ukrainian language, determined ways of its formation. Particular attention is paid to the counting of interdiscipline, interdisciplinary connections within the study of linguistic professional disciplines, introduction of project technology training, organization of research, experimental work. It is shown that this leads to an active educational use of tasks aimed at the formation of creative abilities of students, including skills collate scientific information and its projection in the textbooks, the ability to adapt themselves in academic style under the age characteristics of students. Considerable creative potential has linguorhetorical preparing students ensures the formation of a complex skill: choose the right strategies and tactics aimed at harmonizing, performance interaction of the educational process, skillfully use pedagogical genres, to form an elite style of verbal behavior in all spheres of public activity
Definitely creative potential of rhetoric, methods of teaching Ukrainian language, culture, language and other subjects. Emphasized that professional direction Ukrainian language teaching methodology promotes student interest, and the use of design techniques while mastering this course provides creative development of students and encourage them to self-development and self-realization in various activities.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2014-12
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/5057/1/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D0%BD%2C%20%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
Караман, Ольга Володимирівна та Горошкіна, Олена Миколаївна (2014) Формування креативності майбутніх учителів української мови як лінгводидактична проблема Українська мова і література в школах України (12). с. 29-33.