Запис Детальніше

Організація текстотворчої діяльності студентів філологічних спеціальностей під час вивчення морфології

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/7926/
http://npo.kubg.edu.ua/numbers/40-arkhiv-nomeriv-2014-roku/76-1-2-2014.html
 
Title Організація текстотворчої діяльності студентів філологічних спеціальностей під час вивчення морфології
Организация текстотворческой деятельности студентов филологических специальностей при изучении морфологии
Organization of the text creational activities of philology specialties students during morphology study
 
Creator Горохова, Тетяна Олександрівна
 
Subject Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті на основі аналізу науково-методичної літератури розглядаються дидактичні аспекти організації текстотворчої діяльності студентів-філологів. Обґрунтовано систему прийомів, а також подано зразки вправ і завдань для оптимізації текстотворчої діяльності студентів філологічних спеціальностей під час вивчення морфології
В статье на основе анализа научно- методической литературы рассматриваются дидактические аспекты организации текстотворческой деятельности студентов-филологов. Обоснована система приемов, а также представлены образцы упражнений и задач для оптимизации текстотворческой деятельности студентов филологических специальностей при изучении морфологии
Didactic aspects of the organization of the text creational activities of students philologists have been reviewed in the article on the basis of scientific and methodological literature.
The aim of the article is to study a system of methods and typology of exercises and tasks to optimize the text creational activities of philology specialties students during morphology study.
The article suggest the examples of exercises and tasks which completion develops students' linguistic alertness, stimulates their linguistic creativity, creates practical skills in self- selecting of texts for study in terms of linguistic norms. Moreover, interactive methods of the text creational activities of students have been considered, which form the ability to work in a team, prepare presentations, use Internet resources, formulate conclusions independently, learn to build texts professionally, work out the tasks etc. The system of exercises and tasks, which has been developed on the basis of developments made by researchers of the theory of the text creational activity, subjects of educational process, has ensured the productive text creational activity of students at various stages of morphological theory learning and also increased their motivation.
The peculiarities of educational texts selection for organization of the text creational activities of students have been analyzed. There are such aspects among them as linguistic, professional oriented and linguodidactics.
It has been proven in the article that the usage of texts as didactic material during lectures and practical lessons while studying morphology evokes more interest of students than the analyses of separate words, word combinations, sentences, complex syntaxes
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/7926/1/15.pdf
Горохова, Тетяна Олександрівна (2014) Організація текстотворчої діяльності студентів філологічних спеціальностей під час вивчення морфології Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 69-73. ISSN 1609-8595