Запис Детальніше

Scientific direction of integrated research of education – osvitologiya

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/9020/
http://npo.org.ua/images/2014/1/3.pdf
 
Title Scientific direction of integrated research of education – osvitologiya
Науковий напрям інтегрованого дослідження освіти – освітологія
Научное направление интегрированного исследования образования – освитология
 
Creator Огнев’юк, Віктор Олександрович
Сисоєва, Світлана Олександрівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The essence of the new scientific approach to the study of the integrated sphere of education – osvitologiya is disclosed in the article; the changes of the meaning of the notion “education” are analyzed; the objective factors of the interconnections and interdependences strengthening of the modern society and education development; the main points of the osvitologiya’s conception are formulated; the philosophical and pedagogical sources of its forming; the object and the subject of the osvitologiya, the tasks, that face with the osvitologiya as the independent science; it is defined the main stages of the osvitologiya development, the areas of the osvitological training and osvitological researches, that are directed to the overcoming of the society’s demands incompatibilities to the sphere of education with real condition of its development.
Інтегрований характер сучасної освіти, складність її як суспільного феномену, зумовленість розвитку освітньої галузі не тільки зовнішніми чинниками, а й власним саморухом, спрямованим на забезпечення відповідності вимогам конкретної історичної доби, вимагають якісно іншого дослідницького підходу до проблем системного функціонування й розвитку сфери освіти.
У статті розкрито сутність наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти – освітології; проаналізовано зміни в розумінні поняття “освіта”; об'єктивні фактори посилення взаємозв'язків і взаємозумовленостей розвитку сучасного суспільства та освіти; сформовано основні положення концепції освітології; філософські та педагогічні витоки її формування; об'єкт і предмет освітології; завдання, які
стоять перед освітологією як самостійною наукою; визначено основні етапи розвитку освітології, напрями освітологічної підготовки та освітологічних досліджень, направлених на подолання протиріч між вимогами суспільства до сфери освіти та реальним станом її розвитку.
Освітологія, концептуально огортаючи багатоаспектні проблеми освітньої сфери, пропонує методологію досліджень феномену сучасної освіти та напрям підготовки фахівців, які здатні системно вирішувати проблеми розвитку сучасної сфери освіти. Вважаємо, що освітологія, поступово долаючи інерцію нашого
мислення та кордони міждисциплінарних наукових досліджень, може перетворитися на нову продуктивну світоглядну парадигму, спрямовану на розвиток суспільства засобами освіти.
В статье раскрыто сущность нового научного направления интегрированного исследования сферы образования – освитологии; проанализировано изменения в понимании понятия “образование”; объективные факторы усиления взаимосвязей и взаимообусловленностей развития современного общества и образования; сформулировано основные положения концепции освитологии; философские и педагогические истоки ее формирования; объект и предмет освитологии; задания, которые стоят перед освитологией как самостоятельной наукой; определено основные этапы развития освитологии, направления освитологической подготовки и освитологических исследований, направленных на преодоление противоречий между требованиями общества к сфере образования и реальным состоянием ее развития.
 
Publisher ВП "Едельвейс"
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/9020/1/S_Sysoieva_NPO_1-2_2014_KUBG.pdf
Огнев’юк, Віктор Олександрович та Сисоєва, Світлана Олександрівна (2014) Науковий напрям інтегрованого дослідження освіти – освітологія Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 5-13. ISSN 1609-8595