Професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва та способи вдосконалення їх в умовах вищого навчального закладу
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/8226/
|
|
Title |
Професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва та способи вдосконалення їх в умовах вищого навчального закладу
Профессиональные качества учителя-менеджера музыкального искусства и способы совершенствования их в условиях вуза Professional quality manager, teacher of music and how to improve them in a higher education institution |
|
Creator |
Ляшенко, Ольга Дмитрівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті розглянуто різні класифікації типів учителів за спрямованістю їхньої діяльності і на основі індивідуально-типологічних характеристик педагогів-новаторів. Виділено шляхом аналізу та охарактеризовано основні професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва.
В статье рассмотрены различные классификации типов учителей по их видам деятельности и на основе индивидуально-типологических характеристик педагогов-новаторов. Выделены путем анализа и охарактеризованы основные профессиональные качества учителя-менеджера музыкального искусства. In the article different classifications of types of teachers are considered on the orientation of their activity and on the basis of individually typological descriptions of teachers-innovators. The considered classifications testify to the ambiguousness, variety of foreshortenings of determination, that lead to a necessity to take into account typological descriptions for determination of professional qualities of teacher-manager of musical art. It is selected by an analysis and basic professional qualities of teacher-manager of musical art: – responsibility which is correlated with such moral concepts, as honesty, initiativeness, discipline, industriousness; –empathy, that determines its communicativeness; –creativity (innovation) gives possibility a teacher-manager to pull out new ideas, plan and make decision, be a leader; –refleksiya, that is associated with a «reflexive management», in the process of which is rethinking and alteration of educational establishment (to the class), –independence is possibility to work individually and to prove the opinion |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/8226/1/O_Liashenko_OHPYVMMM_KUBG.pdf
Ляшенко, Ольга Дмитрівна (2013) Професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва та способи вдосконалення їх в умовах вищого навчального закладу Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова . Серія №16. Творча особистість вчителя:проблеми теорії і практики. Випуск 21(31). с. 173-177. |
|