Запис Детальніше

Професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва та способи вдосконалення їх в умовах вищого навчального закладу

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/8226/
 
Title Професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва та способи вдосконалення їх в умовах вищого навчального закладу
Профессиональные качества учителя-менеджера музыкального искусства и способы совершенствования их в условиях вуза
Professional quality manager, teacher of music and how to improve them in a higher education institution
 
Creator Ляшенко, Ольга Дмитрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглянуто різні класифікації типів учителів за спрямованістю їхньої діяльності і на основі індивідуально-типологічних характеристик педагогів-новаторів. Виділено шляхом аналізу та охарактеризовано основні професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва.
В статье рассмотрены различные классификации типов учителей по их видам деятельности и на основе индивидуально-типологических характеристик педагогов-новаторов. Выделены путем анализа и охарактеризованы основные профессиональные качества учителя-менеджера музыкального искусства.
In the article different classifications of types of teachers are considered on the orientation of their activity and on the basis of individually typological descriptions of teachers-innovators. The considered classifications testify to the ambiguousness, variety of foreshortenings of determination, that lead to a necessity to take into account typological descriptions for determination of professional qualities of teacher-manager of musical art.
It is selected by an analysis and basic professional qualities of teacher-manager of musical art:
– responsibility which is correlated with such moral concepts, as honesty, initiativeness, discipline, industriousness;
–empathy, that determines its communicativeness;
–creativity (innovation) gives possibility a teacher-manager to pull out new ideas, plan and make decision, be a leader;
–refleksiya, that is associated with a «reflexive management», in the process of which is rethinking and alteration of educational establishment (to the class),
–independence is possibility to work individually and to prove the opinion
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2013
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/8226/1/O_Liashenko_OHPYVMMM_KUBG.pdf
Ляшенко, Ольга Дмитрівна (2013) Професійні якості вчителя-менеджера музичного мистецтва та способи вдосконалення їх в умовах вищого навчального закладу Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова . Серія №16. Творча особистість вчителя:проблеми теорії і практики. Випуск 21(31). с. 173-177.