Запис Детальніше

Contemporary tendencies in theory and practice of foreign language teaching in EU countries

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/6883/
http://seanewdim.com/i14.html
 
Title Contemporary tendencies in theory and practice of foreign language teaching in EU countries
Современные тенденции в теории и практике преподавания иностранного языка в странах Европейского Союза
 
Creator Лагутіна, Анастасія Костянтинівна
 
Subject Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description This paper overviews the process of creation of the European Union from the historical aspect and follows the way of formation of the contemporary language and language teaching policies according to the up-to-date social tasks and existing problems in theory and practice of foreign language teaching which arouse in correspondingly. At the end of the XX – beginning of the XXI century human community faced the question of “communicative” co-existence of different nations, speakers of different languages, challenges of contemporary world, who have to understand the ideas of each other and to respect national identity. The language or the “mother tongue” is the embodiment of all nation’s cultural achievements, it is unique and ethnically peculiar. Each multinational and multilingual state inevitably faces the problem of language policy regulation. Contemporary period is characterized by emergence of a row of suprastate institutions, such as European Union (which Ukraine aims to integrate persistently), Commonwealth of Independent States (where Ukraine is an active member currently). The successful functioning of the institutions of the kind is in a way dependent upon the language policy implemented on their territory.
В данной статье рассматриваются процессы создания Европейского Союза в историческом аспекте и прослеживаются пути формирования языковой политики и политики преподавания иностранных языков согласно актуальным социальным заданиям. Также исследуются соответствующие проблемы в теории и практике преподавания иностранных языков. В конце XX – начале XXI веков человеческое сообщество столкнулось с проблемой “коммуникативного” сосуществования различных наций, носителей различных языков, которые должны понимать идеи друг друга и научиться уважать национальную идентичность. Родной язык является воплощением всех культурных достижений наций, он уникален и этнически особенный. Любое мультинациональное и многоязычное государство неизбежно сталкивается с проблемой регулирования языковой политики. Современность характеризуется возникновением сверхдержавных институций, таких как Европейский Союз (членом которого Украина настойчиво пытается стать) и Содружество Независимых Государств (активным членом которого Украина и является). Успешное функционирование такого рода институций в некотором роде является зависимым от применяемой на их территории языковой политики.
 
Publisher Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe BUDAPEST
 
Date 2013
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/6883/1/A_Lagutina_SENDPP_14_GI.pdf
Лагутіна, Анастасія Костянтинівна (2013) Contemporary tendencies in theory and practice of foreign language teaching in EU countries Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology (14). с. 36-40. ISSN 2308-5258, 2308-1996