Запис Детальніше

Освітнє середовище вищого навчального закладу: функціональний аспект

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10367/
http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/41-arkhiv-nomeriv-2015-roku/130-1-2-2015-roku.html
 
Title Освітнє середовище вищого навчального закладу: функціональний аспект
Образовательная среда высшего учебного заведения: функциональный аспект
Educational environment of higher education institutions: the functional aspect
 
Creator Братко, Марія Василівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті із урахуванням функцій освіти як соціального інституту, цільового призначення вищої освіти, феноменальних особливостей і структури освітнього середовища вищого навчального закладу та на основі результатів соціологічного опитування обгрунтовано функції освітнього середовища вищого навчального закладу - освітньо-професійну, освітньо-культурну, освітньо-соціалізаційну.
В статье с учетом функций образования как социального института, целевого назначения высшего образования, феноменальных особенностей и структуры образовательной среды высшего учебного заведения с учетом результатов социологического опроса обоснованно функции образовательной среды высшего учебного заведения - образовательно-профессиональную, образовательно-культурную, образователъно-социализационную.
The article explains the functios of educational environment of higher educational institution - educational professional, educational, cultural, educational and social. All findings are based on scientific understanding of the function of education as a social institution (forming personality, technological, humanistic, educational, cultural, professional, economic, social, social protection, historical heredity and acquiring of social experience, socialization, social control, selection, testing),the target purpose of higher education (training the individual for the profession; his involvement in the culture of the society in which he has realize himself, socialization and acculturation individual), the phenomenal features and structure of the educational environment of higher educational institution.
The author defends the idea that the structure of the educational environment of higher education institutions should provide training of future specialists combined with personal development, to meet the needs of the individual in self - development, self-realization, to create basis for the formation of values and motives of activity. The author’s model of educational environment of higher educational institution is composed of the following structural components: personal, axiological and semantic, information and content, organization and activity, bimensal and objective.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10367/1/M_Bratko_PPTP_1-2_IS_UKKUBG.pdf
Братко, Марія Василівна (2015) Освітнє середовище вищого навчального закладу: функціональний аспект Педагогічний процес: теорія і практика (1-2). с. 11-17. ISSN 2078-1687