Запис Детальніше

Сутність поняття та зміст професійної компетентності фахівців у сфері інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10422/
 
Title Сутність поняття та зміст професійної компетентності фахівців у сфері інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення
Сущность понятия и содержание профессиональной компетентности специалистов в области инклюзивного обучения детей с тяжеліми нарушениями речи
The essence of the concept and content of the professional competence of specialists in the field of inclusive education for children with severe speech disorders
 
Creator Мартинчук, Олена Валеріївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Збірники наукових праць
 
Description У статті обґрунтовано актуальність підготовки майбутніх логопедів до інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення на основі компетентнісного підходу; розкрито сутність поняття «професійна компетентність логопеда у сфері інклюзивного навчання» як інтегральної якості особистості.
Визначено, що компетентність фахівця у сфері інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення – це динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок, необхідних для ефективної діяльності в якості організатора і виконавця програм інклюзивного навчання дітей з порушеннями мовленнєвої діяльності.
На основі проведеного аналізу науково-літературних джерел представлено загальну структуру професійної компетентності фахівця, що охоплює функціональні компетентності, компетенції, знання, уміння, навички, цінності. До структури професійної компетентності майбутнього логопеда у сфері інклюзивного навчання увійшли такі основні складові: компетентність у діагностико-аналітичній, корекційно-розвивальній, дидактичній, виховній, консультативній, трансформаційній, конструктивно-організаторській, комунікативній діяльності, які, у свою чергу, є основою функціональних компетентностей.
Окреслено зміст основних видів діяльності вчителя-логопеда, який виконує свої професійні обов’язки в освітньому просторі закладу з інклюзивною формою навчання. В узагальненій формі подано уміння і навички, якими має володіти фахівець для якісного забезпечення організації і виконання завдань інклюзивного навчання дітей з системними порушеннями мовлення.
В статье обоснована актуальность подготовки будущих логопедов к инклюзивному обучению детей с тяжелыми нарушениями речи на основе компетентностного подхода; раскрыта сущность понятия «профессиональная компетентность логопеда в сфере инклюзивного обучения» как интегрального качества личности.
Определено, что компетентность специалиста в сфере инклюзивного обучения детей с тяжелыми нарушениями речи является динамической комбинацией знаний, умений и практических навыков, необходимых для эффективной деятельности в качестве организатора и исполнителя программ инклюзивного обучения детей с нарушениями речевой деятельности.
На основе проведенного анализа научно-литературных источников представлена общая структура профессиональной компетентности специалиста, которая включает в себя функциональные компетентности, компетенции, знания, умения, навыки и ценности. В структуру профессиональной компетентности будущего логопеда в сфере инклюзивного обучения вошли такие основные составляющие: компетентность в диагностико-аналитической, коррекционно-развивающей, дидактической, воспитательной, консультативной, трансформационной, конструктивно-организаторской, коммуникативной деятельности, которые, в свою очередь, является основой функциональных компетенций.
Определены содержание основных видов деятельности учителя-логопеда, который выполняет свои профессиональные обязанности в образовательном пространстве учебного заведения с инклюзивной формой обучения. В обобщенной форме представлены умения и навыки, которыми должен владеть специалист для качественного обеспечения организации и выполнения задач инклюзивного обучения детей с системными нарушениями речи
The relevance of training of future speech therapists to inclusive education for children with severe speech disorders based on competency approach has been stated in the article. The essence of the concept of "professional competence of speech therapists in inclusive education" as an integrated personality is done.
It is determined that the professional competence in the field of inclusive education for children with severe speech disorders is a dynamic combination of knowledge, skills and practical skills required for effective functioning as the perpetrators of applications of inclusion of children with disorders of speech activity.
Based on the analysis of the scientific literature it is presented the overall structure of the professional competence of the specialist, which includes functional competencies, knowledge and skills. It is stated that the structure of the professional competence of future speech therapist in the field of inclusive education includes the following main components: competence in diagnosis and analysis, correction and training, didactic, educational, consultative, transformational, structural and organizational, communicative activities, which, in turn, is the basis of functional competencies.
The content of the main activities of teacher speech therapist who performs professional duties in the educational space of an educational establishment of inclusive form of education is given. The skills and abilities that should have specialist for the organization of inclusive education for children with speech disorders system are given in the generalized form
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова
 
Date 2014
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10422/1/O_Martynchuk_NCHNPUIMPD_28_KSPKIO_IL.pdf
Мартинчук, Олена Валеріївна (2014) Сутність поняття та зміст професійної компетентності фахівців у сфері інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова . Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Зб. наукових праць., 19 (28). с. 130-136. ISSN 2310-0893