Запис Детальніше

Стан сформованості знань з української мови в учнів із тяжкими мовленнєвими розладами

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10485/
 
Title Стан сформованості знань з української мови в учнів із тяжкими мовленнєвими розладами
СОСТОЯНИЕ СФОРМИРОВАННОСТИ ЗНАНИЙ С УКРАИНСКОГО ЯЗЫКА В УЧАЩИХСЯ С ТЯЖЕЛЫМИ РЕЧЕВЫМИ РАССТРОЙСТВАМИ
STATE KNOWLEDGE OF UKRAINIAN LANGUAGE AT STUDENTS WITH SEVERE SPEECH DISORDERS
 
Creator Мельніченко, Тетяна Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Збірники наукових праць
 
Description Стаття присвячена проблемі вивчення особливостей навчальної діяльності дітей із порушеннями психофізичного розвитку в спеціальних освітніх закладах в процесі опанування шкільними знаннями, зокрема і дітей із тяжкими мовленнєвими розладами (ТРМ). У науковому доробку розглядаються особливості сформованості знань та умінь з предмету «Українська мова» учнями із ТРМ в рамках розділу «Фонетика, Графіка. Орфоепія. Орфографія».
Автор подає результати теоретико-експериментального дослідження проблеми формування знань з української мови в учнів із тяжкими мовленнєвими розладами 5-6 класів. На основі аналізу «Програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення з «Української мови» для 5 класу», було визначено перелік тем, з якими ознайомлюються учні із ТРМ, та низку знань та умінь, які молодші школярі повинні опанувати в процесі вивчення означеного розділу з даного предмету.
Застосування діагностичних завдань, спрямованих на визначення рівня сформованості в учнів із мовленнєвими розладами знань та умінь з предмету «Українська мова», дозволило визначити й схарактеризувати основні види та типи помилок. Також пропонуються приклади помилок, які допускають молодші підлітки із ТМР в процесі виконання запропонованих завдань.
Статья посвящена проблеме изучения особенностей учебной деятельности детей с нарушениями психофизического развития в специальных образовательных учреждениях в процессе освоения школьными знаниями, в том числе и детей с тяжелыми речевыми расстройствами (ТРР). В научном наследии рассматриваются особенности сформированности знаний и умений по предмету «Украинский язык» учениками с ТРР в рамках раздела «Фонетика, графика. Орфоэпия. Орфография».
Автор представляет результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы формирования знаний по украинскому языку у учащихся с тяжелыми речевыми расстройствами 5-6 классов. На основе анализа «Программы для специальных общеобразовательных учебных заведений для детей с тяжелыми нарушениями речи с «Украинского языка» для 5 класса», был определен перечень тем, с которыми знакомятся учащиеся с ТРР, и ряд знаний и умений, которыми младшие школьники должны овладеть в процессе изучения указанного раздела по данному предмету.
Применение диагностических заданий, направленных на определение уровня сформированности у учеников с речевыми расстройствами знаний и умений по предмету «Украинский язык», позволило определить и охарактеризовать основные виды и типы ошибок. Также предлагаются примеры ошибок, которые допускают молодые подростки с ТРР в процессе выполнения предложенных заданий.
The article deals with the problem of academic study of the characteristics of children with psychophysical disabilities in special educational institutions in the process of mastering knowledge in school, including children with severe speech disorders (SSD). In the scientific achievements of the features of formation of knowledge and skills on the subject "Ukrainian language" students with SSD under the section "Phonetics, Graphics. Orthoepy. Spelling ".
The author presents the results of theoretical and experimental study on the formation of knowledge of the Ukrainian language in students with severe speech disorders 5-6 classes. On the basis of the "Program for special secondary schools for children with severe speech disorders with the" Ukrainian language "for Class 5" was a list of topics which the students acquainted with SSD, and a range of knowledge and skills that younger students must master in Section appointed the study on the subject.
The use of diagnostic tasks aimed at determining the level of formation at pupils with speech disorders knowledge and skills on the subject "Ukrainian language", allowing to identify and describe the main types and types of errors. We also offer examples of mistakes that allow young adults with SSD in the implementation of the proposed objectives.
 
Publisher МНУ імені В. О. Сухомлинського
 
Date 2015-09
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10485/1/T_Melnichenko_SSZZYMVYITMR_NYMNYIVOC_3_50_KSPKIO_IL.pdf
Мельніченко, Тетяна Василівна (2015) Стан сформованості знань з української мови в учнів із тяжкими мовленнєвими розладами Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки: збірник наукових праць, 3 (50). с. 189-195.