Algorithm of creating sets of acceptable work sequences for the executors of Aircraft Maintenance
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Algorithm of creating sets of acceptable work sequences for the executors of Aircraft Maintenance
Алгоритм построения множества допустимых последовательностей работ для исполнителей технического обслуживания воздушных судов Алгоритм побудови множини припустимих послідовностей робіт для виконавців технічного обслуговування повітряних суден |
|
Creator |
Жолдаков, O. O.; Національний авіаційний університет
|
|
Subject |
—
— — УДК 681.518 — УДК 681.518 |
|
Description |
The problem of constructing mathematical model of aircrafts preflight maintenance management task is contemplated. This model should allow using modem computing facilities for its operative solving. The decomposition of efficient aircraft maintenance management task is described. This leads a problem of mathematical model nonlinearity to the solution of three problems with linear structure, and thus allows applying combinatory methods, which give finite set of solutions together with possibility of their reception in an admissible time, to their solution. Algorithm of creating sets of acceptable work sequences for the executors of Aircraft maintenance is produced
Рассмотрено проблему построения математической модели задачи управления предполетным техническим обслуживанием воздушных судов, которая позволила бы использовать современные вычислительные средства для оперативного её решения. Описана декомпозиция задачи оперативного управления ТО ВС, которая приводит проблему нелинейности математической модели к решению трех задач с линейной структурой, с применением к их выполнению комбинаторных методов, которые дают конечное множество решений вместе с возможностью их получения за допустимое время. Представлен алгоритм построения множества допустимых последовательностей работ для исполнителей технического обслуживания воздушных судов Розглянуто проблему побудови математичної моделі задачі керування персдпольотним технічним обслуговуванням повітряних суден, яка б дозволяла використовувати сучасні обчислювальні засоби для оперативного її розв’язання. Описана декомпозиція задачі оперативного управління ТО ПС надала можливість звести проблему нелінійності математичної моделі до рішення трьох задач з лінійною структурою і застосувати до їх розв’язування комбінаторні методи, які мають скінченну множину розв’язків і дають можливість отримання результату за припустимий час. Наведено алгоритм побудови множини припустимих послідовностей робіт для виконавців ТО ПС |
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-10-29
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PIU/article/view/9200
|
|
Source |
Проблемы информатизации и управления; Том 2, № 34 (2011); 45-50
Проблеми iнформатизацiї та управлiння; Том 2, № 34 (2011); 45-50 Problems of Informatization and Management; Том 2, № 34 (2011); 45-50 |
|
Language |
uk
|
|