Запис Детальніше

Перспективи впровадження різних моделей змішаного навчання у післядипломній педагогічній освіті

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10653/
http://www.edukacjanowoczesna.com/
 
Title Перспективи впровадження різних моделей змішаного навчання у післядипломній педагогічній освіті
Перспективы внедрения различных моделей смешанного обучения в последипломном педагогическом образовании
Prospects for the introduction of different models of blended learning Postgraduate Education
 
Creator Воротникова, Ірина Павлівна
 
Subject Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description В статті розкрито можливі варіанти змішування форм та методів у післядипломній педагогічній освіті, наведено приклади використання різних моделей змішаного навчання, окреслено перспективи впровадження змішаного навчання для професійного розвитку вчителя та висвітлено напрями подальшого дослідження впровадження змішаного навчання. Матеріали можна використати для реалізації різних форм навчання на курсах підвищення кваліфікації та в міжкурсовий період.
In the article the possible mixing of forms and methods in postgraduate education, are examples of different models of blended learning, outlined the prospects for introducing blended learning for professional development of teachers and highlights areas for further study of the implementation of blended learning. Materials can be used for various forms of learning at the courses.
The author of the article analyzes the concept of "blended learning" and an example of the different models of blended learning in postgraduate education, demonstrated variations mixing forms and methods in postgraduate education, opportunities online training, outlined prospects for implementing blended learning for professional development of teachers, defined changes in the content of postgraduate education and cooperation of teachers and researchers that implement blended learning. The paper also highlights the conditions and consequences of the introduction of Blended Learning in Postgraduate Education and directions for further research on this topic.
Interesting is the experience of the author of a combination of different models of blended learning for the implementation of continuous professional development of teachers on an individual educational route.
В статье раскрыты возможные варианты смешивания форм и методов в последипломном педагогическом образовании, приведены примеры использования различных моделей смешанного обучения, намечены перспективы внедрения смешанного обучения для профессионального развития учителя и освещены направления дальнейшего исследования внедрения смешанного обучения. Материалы можно использовать для реализации различных форм обучения на курсах повышения квалификации и в межкурсовой период.
 
Publisher Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10653/1/I_Vorotnykova_Educacja_3.pdf
Воротникова, Ірина Павлівна (2015) Перспективи впровадження різних моделей змішаного навчання у післядипломній педагогічній освіті Nowoczesna edukacja: filozofia, innowacja, doświadczenie (3). с. 87-90. ISSN 2450-3800