Запис Детальніше

Методика навчання старшокласників культурологічного аналізу на уроках світової літератури

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/9825/
http://pedagogicaljournal.luguniv.edu.ua
 
Title Методика навчання старшокласників культурологічного аналізу на уроках світової літератури
The Methodology of Teaching High School Students to Use Culturological Analysis in World Literature Classes
Методика обучения старшеклассников культурологическому анализу на уроках литературы
 
Creator Покатілова, Олена Олександрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Стаття присвячена актуальній в методиці викладання літератури проблемі – використання культурологічного аналізу на уроках світової літератури. Надано визначення поняттю культурологічний аналіз, запропоновано план, за яким треба здійснювати послідовний аналіз, виокремлено ключові поняття, що утворюють певні міжмистецькі паралелі між явищами художнього твору та творами різних видів мистецтва. Обґрунтовано змістову частину методики культурологічного аналізу, яка складається з трьох взаємопов’язаних компонентів: історико-літературні та історико-культурні матеріали, теоретико-літературні та мистецькі поняття, літературна та мистецька критика. Визначено поняття культурологічний простір письменника, який потребує „реконструювання” та використання на уроках з поглибленого вивчення художнього твору. Наведено приклад використання культурологічного аналізу на уроці з вивчення доби „Срібного століття” в літературі. Наголошено на перспективах подальшого вдосконалення типології завдань та видів навчальної діяльності учнів.
The article addresses one of the urgent issues of the methodology of teaching literature – culturological analysis of texts during world literature classes. The author defines the term “culturological analysis”, presents a plan, which makes this analysis truly sequential, and highlights the key concepts that help to create certain inter-art parallels among different types of art and literary works. The content of the methodology of culturological analysis, which consists of three interconnected components: historical literary and historical cultural materials, theory of literature and theory of art concepts, and literary and art criticism, is substantiated in the article as well. The definition of the “culturological space” of the writer, which is to be “reconstructed” and used during world literature classes devoted to the in-depth study of literary works, is given.
The author also identifies the prospective lines of the further improvement of the learning activities offered to students during world literature classes. These types of learning activities are rooted in the traditional classification of methods of teaching World Literature.
The article features an example of a comprehensive culturological analysis sequence proposed for the use during the class sessions devoted to the study of the Silver Age literature.
Статья посвящена актуальной в методике преподавания проблеме – использование культурологического анализа на уроках мировой литературы. Дано определение понятию „культурологический анализ”, приводится план, по которому должен осуществляться последовательный анализ, выделяются ключевые понятия, которые создают определенные параллели между разными видами искусства и художественным произведением. Обоснована содержательная часть методики
культурологического анализа, которая состоит из трех взаимосвязанных компонентов: историко-литературные и историко-культурные материалы, теоретико-литературные и
искусствоведческие понятия, литературная и искусствоведческая критика. Определено понятие культурологическое пространство писателя, которое требует „реконструкции” и использования на уроках по углубленному
изучению художественного произведения. Приведен пример использования культурологического анализа на уроке по изучению эпохи „Серебряного века” в литературе.
 
Publisher Видавництво Державного закладу "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"
 
Date 2013
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
text
 
Language uk
en
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/9825/1/O_Pokatilova_EPS_4_IG_IPPO.pdf
http://elibrary.kubg.edu.ua/9825/2/O_Pokatilova_EPS_4_IG_IPPO_eng.pdf
Покатілова, Олена Олександрівна (2013) Методика навчання старшокласників культурологічного аналізу на уроках світової літератури Education and pedagogical sciences. Освіта та педагогічна наука (4). с. 11-17. ISSN 2227-281Х