Запис Детальніше

Компетентістний підхід як основа процесу навчання іноземних мов у загальноосвітніх школах України

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10975/
 
Title Компетентістний підхід як основа процесу навчання іноземних мов у загальноосвітніх школах України
Компетентностный подход как основа процесса обучения иностранным языкам в общеобразовательных школах Украины
Competence approach as a basis of the process of teaching foreign languages in secondary schools in Ukraine
 
Creator Юніна, Ольга Євгенівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розкрито зміст понять «компетентність», «компетенція» і «компетентнісний підхід» у контексті процесу навчання іноземних мов. Розглянуто традиційні цілі навчання іноземних мов у зв’язку із сучасним компетентні сним підходом, а також ведучу роль формування комунікативної компетенції при навчанні іноземних мов, оскільки вона найбільш точно відображає предметну область «Іноземна мова». Мова є найважливішим засобом спілкування, без якого неможливе існування і розвиток суспільства. Зміни, які відбуваються сьогодні в суспільних відносинах та засоби комунікації вимагають підвищення комунікативної компетенції школярів, вдосконалення їх філологічної підготовки. Все це підвищує статус предмета «Іноземна мова» як загальноосвітньої навчальної дисципліни. Комунікативна компетентність учня характеризується цілою низкою здібностей, що виявляються у швидкості, глибині та міцності оволодіння засобами і прийомами діяльності, такими як: умінням слухати, сприймати і відтворювати інформацію; вести діалог; брати участь у дискусіях; вести переговори; уміння переконувати і відстоювати свою точку зору, тобто спілкуватися.
В статье раскрыто содержание понятий «компетентность», «компетенция» и «компетентностный подход» в контексте процесса обучения иностранным языкам. Рассмотрены традиционные цели обучения иностранным языкам в связи с современным компетентностным подходом, а также ведущая роль формирования коммуникативной компетенции при обучении иностранным языкам, поскольку она наиболее точно отражает предметную область «Иностранный язык». Язык является важнейшим средством общения, без которого невозможно существование и развитие человеческого общества. Изменения, которые сегодня происходят в общественных отношениях и средства коммуникации требуют повышения коммуникативной компетенции школьников, совершенствования их филологической подготовки. Все зто повышает статус предмета «Иностранный язык» как общеобразовательной учебной дисциплины. Коммуникативная компетентность ученика характеризуется целым рядом способностей, которые проявляются в скорости, глубине и прочности овладения средствами и приемами деятельности, такими как: умением слушать, воспринимать и воспроизводить информацию; вести диалог; участвовать в дискуссиях; вести переговоры; умение убеждать и отстаивать свою точку зрения, то есть общаться.
The article reveals the content of the concepts "competence", and "competent approach" in the context of the process of teaching foreign languages. The traditional objectives of teaching foreign languages in connection with the modern competence approach are considered, as well as the leading role in the formation of the communicative competence of foreign language teaching, since it reflects the subject area of "Foreign Language" most accurately. Language is the most important means of communication, which is essential for the existence and development of a human society. Today public relations are changing, means of communication require to increase the communicative competence of students, improving their philological training. This raises the status of the subject "Foreign Language" as a general educational subject. Communicative competence is characterized by a range of student’s abilities that are manifested in the speed, depth and strength of mastering means and methods of activities, such as: the ability to listen, accept and reproduce the information; to have a dialogue; participate in discussions; negotiate; ability to persuade the interlocutor and defend your point of view, that is to communicate.
Changes in educational paradigm from knowledge to competency approach prompted many researchers to seek the realization of this problem within specific subject areas (mother tongue, mathematics, physics, biology, foreign language, etc.) both in Ukraine and abroad. We do not speak just about understanding this phenomenon, but about its component composition.
 
Publisher ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”
 
Date 2015-10
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10975/1/O_Yunina_KPVIM_7_15.pdf
Юніна, Ольга Євгенівна (2015) Компетентістний підхід як основа процесу навчання іноземних мов у загальноосвітніх школах України Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : педагогічні науки. ISSN 2227-2844