Запис Детальніше

Проблема управління якістю вищої освіти на бакалаврському рівні: аналіз наукових праць

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/11011/
 
Title Проблема управління якістю вищої освіти на бакалаврському рівні: аналіз наукових праць
Problem of quality management higher education the bachelor level: analysis of scientific works
 
Creator Альохіна, Галина Миколаївна
Скоробрещук, Галина Миколаївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Статтю присвячено аналізу вітчизняних та зарубіжних наукових праць щодо висвітлення проблеми управління якістю вищої освіти на бакалаврському рівні. Зазначено, що проблема управління якістю вищої освіти переважним чином відображено в наукових статтях, і достатньо обмежено - у джерелах довідкового характеру, монографіях, дисертаційних та аналітичних дослідженнях. В джерелах довідкового характеру визначено поняття: якість, якість освіти, якість вищої освіти, забезпечення якості, система забезпечення якості вищої освіти, система внутрішнього забезпечення якості, система зовнішнього забезпечення якості, контроль якості. У монографіях висвітлено проблеми: сутність понять «якість освіти» та «якість вищої освіти»; механізми управління якістю освіти; критерії забезпечення якості вищої освіти; інструменти ідентифікації якості вищої освіти та її забезпечення; система забезпечення якості вищої освіти; механізми забезпечення якості вищої освіти. У дисертаційних дослідженнях розглянуто проблем сутності поняття «якість освіти» і механізмів забезпечення якості освіти. В аналітичних дослідженнях охарактеризовано проблеми: якості, забезпечення якості, зовнішнього забезпечення якості, внутрішнього забезпечення якості, внутрішньої системи забезпечення якості, зовнішньої системи забезпечення якості, процедур із забезпечення якості, управління якістю, внутрішньої системи управління якістю, якості вищій освіти, забезпечення якості вищої освіти тощо. У статтях акцентовано увагу на таких питаннях: сутність поняття «якість освіти», її складові та чинники забезпечення; сутність понять «якість освітнього процесу» та його характеристики; сутність поняття «якість вищої освіти», її складові та чинники забезпечення; параметри та критерії якості вищої освіти; питання ідентифікації якості вищої освіти та інструментарій її забезпечення; система якості вищої освіти; системи управління якістю освіти; системи управління якістю підготовки фахівців; модель системи управління якістю вищої освіти; моделі управління якістю підготовки спеціалістів; механізми забезпечення якості освіти; управління якістю підготовки фахівців педагогічного напряму. Автором зазначено, що проблема управління якістю на бакалаврському рівні не була предметом комплексного дослідження науковців.
The article analyzes ukrainian and foreign scientific works on covering problems of quality management of higher education at bachelor level. It is noted that the problem of quality control of higher education is most reflected in scientific articles, and quite limited - nature of the sources of reference, monographs, dissertations and analytical studies. In sources of reference the definition of quality, quality of education, quality of higher education, quality assurance, quality assurance system of higher education, a system of internal quality assurance system of external quality assurance and quality control are defined. The monograph outlines the problem: the essence of the concepts of "quality education" and "quality of higher education"; mechanisms of quality management education; criteria for quality assurance; tools identify the quality of higher education and its support; system of quality assurance; mechanisms for quality assurance. In the dissertation studies the problems: the essence of the concept of "quality education" and mechanisms to ensure quality of education are outlined. In analytical studies the problem of Quality, quality assurance, external quality assurance, internal quality assurance, internal system of quality assurance, external system of quality assurance procedures of quality assurance, quality management, internal quality control system, quality assurance higher education have been described. The articles pay attention on such issues as: the essence of the concept of "quality education", its components and factors of security; the nature of concepts "quality of the educational process" and its characteristics; the essence of the concept of "quality in higher education", its components and factors of security; parameters and criteria for the quality of higher education; identification of issues of quality in higher education and tools to ensure it; quality system of higher education; quality management system of education; quality management system training; model of quality management system of higher education; model of quality management training specialists; mechanisms for ensuring the quality of education; quality management training specialists pedagogical direction. The author stated that the issue of quality management at bachelor level has not been the subject of a comprehensive study researchers.
 
Publisher ДП "НВЦ "Пріорітети"
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/11011/1/G_Alokhina_VOU_3_IS.pdf
Альохіна, Галина Миколаївна та Скоробрещук, Галина Миколаївна (2015) Проблема управління якістю вищої освіти на бакалаврському рівні: аналіз наукових праць Вища освіта України Тематичний випуск "Європейська інтеграція вищої освіти України у контексті Болонського процесу". с. 7-16. ISSN 2078-1016