Запис Детальніше

Смислогенез майбутнього вчителя початкових класів у технології контекстного навчання

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/11219/
 
Title Смислогенез майбутнього вчителя початкових класів у технології контекстного навчання
Смыслогенез будущего учителя начальных классов в технологии контекстного обучения
Semantic genesis of future Primary School Teacher in contextual learning technology
 
Creator Желанова, Вікторія В'ячеславівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description У поданій статті розглянуто процес смислогенезу як один із динамічних складників технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів. Розкрито сутність зазначеного процесу відповідно до адаптивно-технологічного, імітаційно-технологічного, професійно-технологічного етапів технології контекстного навчання, що збігаються з навчальною діяльністю академічного типу, квазіпрофесійною, навчально-професійною діяльністю. З’ ясовано, що смислогенез майбутнього вчителя початкових класів є динамічним процесом поступової трансформації ситуативних смислових структур у стійкі; «смислонасичення» від мінімального до максимального стану на підставі «уточнення й розширення»; ієрархізації смислів; зміни динамічних смислових процесів у послідовності: смислоутворення, смислоусвідомлення, смислобудівництво. Представлено приклади певних методів, смислотехнік, що використовуються у технологии контекстного навчання.
В данной статье рассмотрен процесс смыслогенеза как один из динамических компонентов технологии контекстного обучения будущего учителя начальных классов. Раскрыта сущность указанного процесса в соответствии с адаптивно-технологическим, имитационно-технологическим, профессионально-технологическим этапами технологии контекстного обучения, которые совпадают с учебной деятельностью академического типа, квазипрофессиональной, учебно-профессиональной деятельностью. Выяснено, что смыслогенез будущего учителя начальных классов является динамическим процессом постепенной трансформации ситуативных смысловых структур в устойчивые; «смыслонасыщения» от минимального до максимального состояния на основании «уточнения и расширения»; иерархизации смыслов; изменения динамических смысловых процессов в последовательности: смыслообразование, смыслоосознание, смыслостроительство. Представлены примеры определенных методов, смыслотехник, применяемых в технологии контекстного обучения.
The article analyzes the semantic genesis as one of the dynamic components of contextual technology training of future primary school teacher. It is proved that the development of semantic sphere is cyclical in nature, with each cycle of semantic origin characterized by two phases: evolutionary and critical processes which are accompanied by the processes of hierarchy and and denerhierarchy of the elements of semantic structure. It was found the directions of semantic origin of future primary school teachers, namely the transformation of situational semantic structures (personal meanings, semantic unit, semantic causes) in resistant (semantic constructs, semantic dispositions, personal values); "Semantic saturation" from minimum to maximum state under "clarify and expand"; hierarchy of meanings of "crystallization"; dynamic semantic change processes in sequence: formation of semantic, semantic awareness, semantic construction. It is solved the nature of the process according to the adaptive-technology, simulation and technology, vocational and technological education stage technology context, consistent with the educational activities of the academic type, educational and professional activities. It is found that semantic genesis of future Primary School Teacher is a dynamic process of gradual transformation situational semantic structures resistant; "Semantic saturation" from minimum to maximum state under "clarify and expand"; hierarchy of meaning; changing dynamic semantic processes in sequence: semantic formation, semantic awareness, semantic construction. It is presented by the example of certain methods, semantic techniques used in contextual technology training.
 
Publisher Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
 
Date 2015-01
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/11219/1/V_Zhelanova_VLNUITS_1%28190%29_GI.pdf
Желанова, Вікторія В'ячеславівна (2015) Смислогенез майбутнього вчителя початкових класів у технології контекстного навчання Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (1(190)). с. 59-67. ISSN 2227-2844