Запис Детальніше

Сутність професійного контексту майбутнього вчителя початкових класів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/10684/
 
Title Сутність професійного контексту майбутнього вчителя початкових класів
Сущность профессионального контекста будущего учителя начальных классов
The essence of the professional context of Primary School Teacher
 
Creator Желанова, Вікторія В'ячеславівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description У представленій статті розглянуто феномен професійного контексту майбутнього вчителя початкових класів, його семантичний складник - поняття «контекст» й сферу реалізації — контекстне навчання майбутнього вчителя початкових класів. Акцентовано увагу на міждисциплінарних витоках та інтеграційній природі поняття «контекст». З'ясовано, що лінгвістичне, філософське, психологічне трактування контексту акумулюється в його педагогічній інтерпретації, яка пов'язана з феноменом професійного контексту. Доведено, що професійний контекст є сукупністю внутрішнього та зовнішнього контексту. При цьому внутрішній, трактується автором як професійно-особистісний контекст, що відбиває якості, які притаманні вчителю початкових класів як представнику певної професії, а саме: мотивацію, рефлексивну компетентність, смисли, професійну суб'єктність. Зовнішній контекст - як соціальний, пов'язаний із соціокультурними, просторо-часовими, праксіологічними, комунікативними характеристиками професійної діяльності. Виходячи з цього, внутрішній професійний контекст містить мотиваційно-стимулювальний, рефлексивно-формувальний, смислоутеорювальний, суб'єктно-формувальний типи контексу; зовнішній — комунікативно-формувальний.
В представленной статье рассмотрены феномен профессионального контекста будущего учителя начальных классов, его семантический составляющая - понятие «контекст» и сферу реализации - контекстное обучение будущего учителя начальных классов. Акцентировано внимание на междисциплинарных истоках и интеграционной природе понятия «контекст». Выяснено, что лингвистическое, философское, психологическое трактовки контекста аккумулируется в его педагогической интерпретации, которая связана с феноменом профессионального контекста. Доказано, что профессиональный контекст представляет собой совокупность внутреннего и внешнего контекста. При этом внутренний, трактуется автором как профессионально-личностный контекст, отражает качества, которые присущи учителю начальных классов как представителю определенной профессии, а именно: мотивацию, рефлексивной компетентность, смыслы, профессиональную субъектность. Внешний контекст - как социальный, связанный с социокультурными, пространственно-временными, праксиологического, коммуникативными характеристиками профессиональной деятельности. Исходя из этого, внутренний профессиональный контекст содержит мотивационно-стимулирующий, рефлексивно-формовочный, смислоутеорювальний, субъектно-формовочный типы контексте; внешний - коммуникативно-формовочный.
In the present article the phenomenon of vocational context of the future elementary school teacher, his semantic component - the notion of "context" and the scope of implementation - context study of the future primary school teacher. The attention to interdisciplinary and integrative nature of the origins of the concept of "context". It was found that linguistic, philosophical, psychological treatment in the context of its accumulated pedagogical interpretation, which is linked with the phenomenon of professional context. Proved that professional context is a combination of internal and external context. This internal interpreted by the author as professional and personal context that reflects the quality inherent primary school teacher as a representative of a profession, namely motivation, reflective competence, meanings, professional subjectivity. The external context - social as related to socio-cultural, space-time, praksiolohichnymy, communication characteristics of professional activity. Accordingly, the domestic professional context includes motivational and stimulating, reflexive-molding, smyslouteoryuvalnyy, subject-molding types of context; external - communicative molding.
 
Publisher Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/10684/1/V_Zhelanova_PD_18_GI.pdf
Желанова, Вікторія В'ячеславівна (2015) Сутність професійного контексту майбутнього вчителя початкових класів Педагогічний дискурс: збірник наукових праць (18). с. 86-90. ISSN 2309-9127 (Print), ISSN 2313-8769 (Online)