Методи і засоби підвищення ефективності важконавантажених фрикційних вузлів стрічково-колодкових гальм бурових лебідок
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Методи і засоби підвищення ефективності важконавантажених фрикційних вузлів стрічково-колодкових гальм бурових лебідок
Методы и средства повышения эффективности тяжелонагруженных фрикицонных узлов ленточно-колодочных тормозов буровых лебедок The methods and means to improve the efficiency of the heavyloaded friction units of the band-block brakes of the draw-works |
|
Creator |
КИНДРАЧУК, М. В.; Национальный авиационный университет
ВОЛЬЧЕНКО, Д. А.; Ивано-Франковский национальный технический университет нефти и газа ВОЛЬЧЕНКО, Н. А.; Кубанский государственный технологический университет ВОЗНЫЙ, А. В.; Ивано-Франковский национальный технический университет нефти и газа КРАСИН, П. С.; Кубанский государственный технологический университет |
|
Subject |
стрічково-колодкове гальмо; фрикційний вузол; пара тертя; гальмівний шків; фрикційна накладка; гальмівна стрічка; геометричне програмування; багатокритеріальна оптимізація
УДК 621.891 ленточно-колодочный тормоз; фрикционный узел; пара трения; тормозной шкив; фрикционная накладка; тормозная лента; геометрическое программирование; многокритериальная оптимизация УДК 621.891 band-block brake; friction unit; friction pair; brake pulley; friction pad; brake band; geometric programming; multi-objective optimization UDC 621.891 |
|
Description |
У матеріалах статті викладено результати теоретичних та експериментальних досліджень фрикційних вузлів стрічково-колодкового гальма бурової лебідки в лабораторнихі в промислових умовах для встановлення закономірностей зміни динамічного коефіцієнта тертя і реалізовано методи геометричного програмування та багатокритеріальної оптимізації конструктивних параметрів гальмівного шківа й експлуатаційних параметрівпар тертя
В материалах статьи изложены результаты теоретических и экспериментальных исследований фрикционных узлов ленточно-колодочного тормоза буровой лебедки в лабораторных и в промышленных условиях для установлениязакономерностей изменения динамического коэффициента трения и реализованы методы геометрического программирования и многокритериальной оптимизации конструктивных параметров тормозного шкива и эксплуатационных параметров его пар трения We’ve illustrated the results of the theoretical and experimental researches of the friction unitsof the band-block brakes of a draw-work in laboratory and industrial conditions for establishmentof the regularity change of the dynamic friction coefficient and we’ve realized geometricmethods of the programming and multi-objective optimization of the structural parameters ofbrake pulley and the operational parameters of the friction pairs. We’ve discussed the followingquestions: the design features and operation of the band-block brakes of the draw-works;the determination of the optimal design and operating parameters of band-block brakes; theregularities of change of the dynamic friction coefficient of the friction units of the band-blockbrake in laboratory and industrial conditions; the experimental researchers of the loading of thebrake friction units; the methods and means to improve the efficiency of the friction units ofthe band-block brakes of draw-works |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-11-28
|
|
Type |
—
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/9458
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 2(67) (2015); 76-98
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 2(67) (2015); 76-98 Проблемы трения и изнашивания; № 2(67) (2015); 76-98 |
|
Language |
ru
|
|