Запис Детальніше

Узагальнення інтонації як механізму осягнення смислу естетичних категорій: педагогічний аспект проблеми

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/9831/
 
Title Узагальнення інтонації як механізму осягнення смислу естетичних категорій: педагогічний аспект проблеми
Обобщение интонации как механизма постижения смысла эстетических категорий: педагогический аспект проблемы
Synthesis tone as a vehicle of meaning comprehension aesthetic categories: the pedagogical aspect of the problem
 
Creator Олексюк, Ольга Миколаївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглянуто концептуальні та ціннісно-смислові аспекти узагальнення інтонації в музично-педагогічному процесі вищих мистецьких навчальних закладів. Обґрунтовано доцільність міждисциплінарної інтеграції музично-теоретичного та філософсько-естетичного циклів професійної підготовки майбутнього вчителя музики
В статье рассмотрены концептуальные и ценностно-смысловые аспекты обобщения интонации в музыкально-педагогическом процессе высших художественных учебных заведений. Обоснована целесообразность междисциплинарной интеграции музыкально-теоретического и философско-эстетического циклов профессиональной подготовки будущего учителя музыки
The article deals with the conceptual and axiological aspects of generalization’s intonation in musical-pedagogical process of higher art educational institutions. The expediency’s integration of interdisciplinary musical-theoretical and philosophical-aesthetic cycles of professional training of future teachers’ music. In modern competence-oriented world a great value has the position of B. Medushevsky about the implementation of the social nature’s human in intonation generalizations, to the sizes of which decrease cultural styles, artistic epochs with ideological content. The author's thoughts have a deep philosophical meaning, giving the ability to interpret musical perception as a phenomenon that combines the deep structures of the human being psyche. Intonation generalizations reflect didactic synthesis, which is part of the content as a separate academic disciplines musical-theoretical and philosophical-aesthetic cycles. Holistic intonational system that underlies music image, makes possible the attainment of the categories’ aesthetics through the use of methods’ comparison and matching of musical works
 
Date 2015
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/9831/1/O_Oleks%D1%83uk_NZ_IM_KTMMM.pdf
Олексюк, Ольга Миколаївна (2015) Узагальнення інтонації як механізму осягнення смислу естетичних категорій: педагогічний аспект проблеми Наукові записки. с. 3-6.