До питання оптимізації конструктивних параметрів пар тертя дисково-колодкового гальма
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
До питання оптимізації конструктивних параметрів пар тертя дисково-колодкового гальма
К вопросу оптимизации конструктивных параметров пар трения дисково-колодочного тормоза The question of optimization of the design parameters of thefriction pairs of the disk brake |
|
Creator |
ВОЛЬЧЕНКО, Н. А.; Кубанський державний технологічний університет
ВОЗНЫЙ, А. В.; Івано-Франківський національний технічний університет нафти та газу СТАДНЫК, О. Б.; Івано-Франківський національний технічний університет нафти та газу ВУДВУД, А. Н.; Одеський національний політехнічний університет |
|
Subject |
дисково-колодкове гальмо; пара тертя; гальмівний диск; фрикційні накладки; складові потужності тертя: механічна; електрична та теплова; енергетична інтенсивність зношування робочої поверхні накладки
УДК 621.891 дисково-колодочный тормоз; пара трения; тормозной диск; фрикционные накладки; составляющие мощности трения: механическая; электрическая и тепловая;энергетическая интенсивность изнашивания рабочей поверхности накладки УДК 621.891 disk brake; friction pair; brake disc; friction pads; power friction components: mechanical; electrical and thermal; the energy intensity of wear of the working surface of the pad UDC 621.891 |
|
Description |
Оптимізовано конструктивні параметри фрикційної накладки (площа робочої поверхні ідовжина) і радіуси мікровиступів бігової доріжки тертя диска в дисково-колодковомугальмі при енергетичній інтенсивності зношування робочої поверхні накладки. Оцінений фактичний ресурс фрикційної накладки в парі тертя дисково-колодкового гальма автотранспортного засобу
Оптимизированы конструктивные параметры фрикционной накладки (площадь рабочей поверхности и длина) и радиусы микровыступов беговой дорожки трения диска в дисково-колодочном тормозе при энергетической интенсивности изнашивания рабочей поверхности накладки. Оценен фактический ресурс фрикционной накладки в паре трения дисково-колодочного тормоза автотранспортного средства We’ve optimized design parameters of the brake pads (surface area and length) and radius ofthe micropoints of the treadmill of friction of the disk of the disk brakes in the energy intensityof wear of the working surface of the pad. We’ve estimated actual life of friction pads in frictionpair of the disk brake of the vehicle. We’ve discussed the following questions: evaluationof mechanical power component of friction; evaluation of electric and thermal power componentof friction; microroughnesses of the projections of the treadmill of friction of the brakedisk; determination of the design parameters of the friction pad in the friction pair of the diskbrake. Objective: improving the life of the friction pads of the disk brake by optimization of thedesign parameters |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-12-02
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/9466
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 3(68) (2015); 21-30
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(68) (2015); 21-30 Проблемы трения и изнашивания; № 3(68) (2015); 21-30 |
|
Language |
ru
|
|