Запис Детальніше

Феномен „контекст” у міждисциплінарному вимірі

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/11232/
 
Title Феномен „контекст” у міждисциплінарному вимірі
Феномен „контекст” в междисциплинарном измерении
The phenomenon of „context” in an interdisciplinary dimension
 
Creator Желанова, Вікторія В'ячеславівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description У представленій статті здійснено розгляд поняття „контекст” відповідно до феноменології лінгвістики (лінгвістичний контекст), психолінгвістики (екстралінгвальний контекст), філософії (індивідуальний смисловий контекст), психології (смислоутворювальний контекст), педагогіки (професійний контекст). Доведено, що поняття контекст у сучасному науковому просторі вийшло за межі свого традиційного лінгвістичного й психолінгвістичного розуміння та отримало загальнонаукове, зокрема, психолого-педагогічне, трактування. З’ясовано, що міждисциплінарне розуміння категорії контекст синтезується саме в його педагогічному визначенні як смислоутворювальної категорії.
В представленной статье рассмотрен феномен „контекст” в соответствии с феноменологией лингвистики (лингвистический контекст), психолингвистики (экстралингвистический контекст), философии (индивидуальный смысловой контекст), психологии (смыслообразующий контекст), педагогики (профессиональный контекст). Доказано, что понятие контекст в современном научном пространстве вышло за пределы своего традиционного лингвистического и психолингвистического понимания и получило общенаучное, в частности, психолого-педагогическое, трактование. Выяснено, что междисциплинарное понимание категории контекст синтезируется именно в его педагогическом определении как смыслообразующей категории.
In the present article deals with the phenomenon of „context” in accordance with the phenomenology of linguistics (linguistic context), psycholinguistics (extralinguistic context), philosophy (individual semantic context), psychology (semantic context), education (professional context). It is proved that the concept of context in the modern scientific space has gone beyond its traditional linguistic and psycholinguistic received general scientific understanding and, in particular, psychological and pedagogical, interpretation. It was found that an interdisciplinary understanding of the category context it is synthesized in its definition as a pedagogical sense-category.
 
Publisher Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ "Криворізький національний університет"
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/11232/1/V_Zhelanova_PVTSS_44_GI.pdf
Желанова, Вікторія В'ячеславівна (2015) Феномен „контекст” у міждисциплінарному вимірі Педагогіка вищої та середньої школи (44). с. 343-349. ISSN 2304-4470