Контекстне навчання майбутнього вчителя початкових класів: теорія і технологія
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/11526/
978-966-617-340-2 |
|
Title |
Контекстне навчання майбутнього вчителя початкових класів: теорія і технологія
Контекстное обучение будущего учителя начальных классов: теория и технология Context study Future teachers of initial classes: theory and technology |
|
Creator |
Желанова, Вікторія В'ячеславівна
|
|
Subject |
Видані в Україні
|
|
Description |
У монографії представлено теорію й технологію контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів як новий напрям наукових розвідок та освітньої практики в Україні. У форматі реалізації принципу поліпарадигмальності, поліпідхідності та міждисциплінарного трактування феномену „контекст” обґрунтовано теоретико-методологічні засади дослідження, стрижнем яких є рефлексивна парадигма освіти й рефлексивно-контекстний підхід. Поняттєво-категоріальний та термінологічний апарат дослідження впорядковано в терміносистему, що складається з трьох підсистем, а саме: термінів, що характеризують теоретико-методологічні аспекти контекстного навчання; термінів, що пов’язані з його рефлексивною орієнтацією та розкривають сутність рефлексивних конструктів майбутнього вчителя початкових класів; термінів, що характеризують технологію контекстного навчання. З огляду на ці теоретико-методологічні позиції досліджено феноменологічні особливості контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів, результативно-цільовою основою якого є формування сукупності рефлексивних конструктів, що представлена самостійним рефлексивним конструктом, яким є рефлексивна компетентність, а також рефлексивно детермінованими конструктами, якими є мотиваційна, смислова та суб’єктна сфери майбутнього фахівця. Послідовно розглянуто концептуальні засади, а також змістовно-процесуальні складники технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів. Доведено, що її зміст відбиває цілісний досвід професійної діяльності вчителя початкових класів й реалізується через використання організаційних форм навчання контекстного типу; процесуальні аспекти пов’язані з процесами трансформації мотивів, рефлексіогенезу, смислогенезу, суб’єктогенезу; провідною умовою практичної реалізації технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів є рефлексивно-контекстне освітнє середовище.
В монографии представлены теория и технология контекст- ного обучения будущего учителя начальных классов как новое направление научных исследований и образовательной практики в Украине. В формате реализации принципа полипарадигмальности, полиподходности и междисциплинарного трактования феномена „контекст” обоснованы теоретико-методологические основы исследования, базирующиеся на рефлексивной парадигме образования и рефлексивно-контекстном подходе. Понятийно-категориальный и терминологический аппарат исследования упорядочен в терминосистему, состоящую из трех подсистем, а именно: терминов, характеризующих теоретико-методологические аспекты контекстного обучения; терминов, связанных с его рефлексивной ориентацией и раскрывающих сущность рефлексивных конструктов учителя начальных классов; терминов, характеризующих технологию контекстного обучения. На основе обозначенных теоретико-методологических позиций исследованы феноменологические особенности контекстного обучения будущего учителя начальных классов, результативно-целевой основой которого является формирование совокупности рефлексивных конструктов, представленных самостоятельным рефлексивным конструктом, каковым является рефлексивная компетентность, а также рефлексивно детерминированными конструктами, каковыми являются мотивационная, смысловая и субъектная сферы будущего специалиста. Последовательно рассмотрены концептуальные основы, содержательно- процессуальные составляющие технологии контекстного обучения будущего учителя начальных классов. Ее содержание отражает целостный опыт профессиональной деятельности учителя начальных классов и реализуется посредством использования организационных форм обучения контекстного типа; процессуальные аспекты связаны с процессами трансформации мотивов, рефлексиогенеза, смыслогенеза, субьектогенеза; ведущим условием практической реализации технологии контекстного обучения будущего учителя начальных классов является рефлексивно-контекстная образовательная среда. The book presents the theory and technology of contextual education of future elementary school teacher as a new district and direct research and educational practice in Ukraine. Format of the principle poliparadyhmal, poliapproach and interdisciplinary interpretation of the phenomenon of "context" grounded theoretical and methodological bases of research, the core of which is reflective and reflexive paradigm of education-contextual approach. Conceptual-categorical terminology and updated research in termsystem, which consists of three subsystems, namely, the terms describing the theoretical, methodological and contextual learning with stove, terms associated with its reflexive orientation and reveal the essence of reflective constructs a future teacher primary school, the terms describing the technology context of learning. In light of these theoretical and methodological positions investigated phenomenological features of teaching context of future primary school teachers to effectively target, based on a set of formation of reflective constructs containing self-reflective construct, which is reflective competence and reflexive deterministic constructs, which are motivational, semantic and subjective scope of future specialists. Reveals their essential features and structural elements that are represented as structure-component model constructs a set of reflection future primary school teacher, as well as the criteria and indicators of their formation. Consistently Conceptual Basis and the content and procedural components of the technology of the future teacher education context n of Primary classes. proved that the said technology is based on the implementation of methodological principles and poliparadyhmal poliapproach with obvious priority reflexive paradigm, and technological, and environmental research of task approaches. The content reflects the holistic professional experience primary school teacher and is realized through the use of organizational learning context type, procedural aspects of technology related to the processes of transformation of motives reflexiogenesis, notionalgenesis, subjectgenesis, leading by a practical implementation of the technology context of training future elementary school teacher is reflexive, contextual learning environment. |
|
Publisher |
ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка"
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Монографія
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/11526/1/V_Zhelanova_KNMVPKTIT_GI.pdf
Желанова, Вікторія В'ячеславівна (2013) Контекстне навчання майбутнього вчителя початкових класів: теорія і технологія Одноосібна. ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка", Луганськ. |
|