Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в музичній культурі
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/11716/
978-966-452-203-5 |
|
Title |
Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в музичній культурі
Golden Section as a compositional principle transmirnosti in the musical culture Золотое сечение как композиционный принцип трансмерности в музыкальной культуре |
|
Creator |
Каблова, Тетяна Борисівна
|
|
Subject |
Видані в Україні
|
|
Description |
The thesis is dedicated to the golden section as a compositional principle of Ukrainian musical culture in the last third of the twentieth century. For the first time in Ukrainian art the systematic comparative analysis of the phenomenon of the goldensection in the composition of music, inspired by fine art was investigated. The transmension concept of music written on stories and genres of art was developed, based on the concept of O. Koblyakov transmension manifestation in music composition. Transmension analysis based on the principle of the golden section, allows to simulate a circuit that generates a mechanism of integration concepts embodied in visual source, and reflects the interaction of assimilation and interaction of the fine arts and music
посвящена изучению золотого сечения как композиционного принципа трансмерности в украинской музыкальной культуре последней трети ХХ в. Впервые в украинском искусствоведении осуществлен системный компаративный анализ феномена золотого сечения в историко-культурном аспекте, определена роль принципа золотого сечения в композиции музыкальных произведений, инспирированных изобразительным искусством. В исследовании указано, что в процессе культурно-исторического развития и дифференциации видов искусств принцип золотого сечения является важным компонентом структурных характеристик художественных (изобразительных, музыкальных, поэтических, кинематографических) произведений и связан с понятием композиции. Доказано, что принцип золотого сечения проявляется во всех композиционных аспектах: он воплощает в себе континуальность, дискретность, симметричность, количественные соотношения подобия и контраста, подчиненность и гармоничность формы. присвячено вивченню золотого перетину як композиційного принципу трансмірності в українській музичній культурі останньої третини ХХ ст. Уперше в українському мистецтвознавстві здійснено системний компаративний аналіз феномену золотого перетину в історико-культурному аспекті, досліджено роль золотого перетину у композиції музичних творів, інспірованих образотворчим мистецтвом. На основі концепції О. Коблякова щодо прояву трансмірності в музичному мистецтві розроблено поняття трансмірності композиції музичних творів, написаних на основі сюжетів та жанрів образотворчого мистецтва. Трансмірний аналіз, заснований на принципі золотого перетину, дозволяє моделювати схему, що генерує механізм інтеграції концепції, закладеної в образотворчому першоджерелі, та відображає асиміляцію та взаємодію складових у творах образотворчого та музичного мистецтв. |
|
Publisher |
НАКККіМ
|
|
Date |
2015-11
|
|
Type |
Монографія
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/11716/1/T_Kablova_MZP.pdf
Каблова, Тетяна Борисівна (2015) Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в музичній культурі Одноосібна. НАКККіМ, Київ. |
|