Запис Детальніше

Медико-соціальні основи здоров’я

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/11812/
 
Title Медико-соціальні основи здоров’я
 
Creator Маруненко, Ірина Михайлівна
Тимчик, Олеся Володимирівна
Луцько, Катерина Василівна
 
Subject Робочі програми навчальних дисциплін
 
Description Мета курсу – ознайомити студентів із сучасними теоретичними положеннями та практичними програмами в галузі дефектології, фізіології, психофізіології, валеології, соціальної медицини та гігієни, соціально-гігієнічними проблемами порушень здоров’я, системою управління охороною здоров’я, основними напрямами організації медичної допомоги населенню; розкрити фізіологічні основи психічних явищ; дослідити поведінку при різних експериментальних впливах на фізіологічні процеси, з’ясувати співвідношення між психікою та нейрофізіологічними процесами мозку; вивчення об’єктивно реєстраційних порушень фізіологічних функцій, які зумовлюють психічні процеси сприймання, запам’ятовування, мислення, емоцій; висвітлення основних закономірностей та особливостей розвитку, виховання та навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку (порушення зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату, затримка психічного розвитку, розумова відсталість, аутизм, складні порушення та ін.).
Компетентнісний підхід до професійної підготовки фахівців соціальної сфери означає переорієтацію з процесу на результат освіти в діяльнісному вимірі. Результатом формування компетентності соціального працівника є його спроможність відповідати новим професійним вимогам.
Професіоналізм фахівця із соціальної роботи та соціальної педагогіки включає:
здатність аналізувати ситуацію, правильно її сприймати, брати до уваги всі існуючі альтернативи та робити необхідний вибір; уміння встановлювати контакт з людьми (вести бесіду, співбесіду, ділову розмову, диспут, полеміку, дискусію, діалог, дебати, круглий стіл, ділову нараду, ділову гру) та формулювати цілі і завдання ділового спілкування, здійснювати диференційований підхід до клієнтів;
здібність управляти діяльністю соціальної служби, використовувати в соціальної роботі технології проектування, моделювання;знати мовний етикет і вміти його використати;
організовувати спілкування й управляти ним;
аналізувати предмет спілкування, розбирати скаргу, заяву, ставити питання й конкретно відповідати на них;
володіти навичками доводити й обґрунтовувати, аргументувати й переконувати, критикувати й спростовувати, досягати угод і рішень, компромісів і конвенцій, робити оцінки й пропозиції;володіти технікою мовлення, риторичними прийомами й фігурами, уміти правильно будувати промову й інші публічні виступи; уміти за допомогою слова проводити психотерапію, знімати стрес, страх, адаптувати клієнта до відповідних умов, коректувати його поведінку й оцінки.
У процесі вивчення курсу «Медико-соціальні основи здоров’я» важливо сформувати у студентів професійні, комунікативні, особистісно-розвивальні, соціально-психологічні, прогностичні, здоров’я-зберігальні, міжособистісні, інструментальні компетенції.
Важливими завданнями компетенцій є набуття навиків спілкування, грунтовний аналіз і синтез матеріалу, засвоєння студентами основ відповідних базових знань з майбутньої професії та навиків управління інформацією. Загалом, соціальний працівник повинен уміти вислухати й зрозуміти, пояснити й довести, запитати й відповісти, переконати, створити атмосферу довіри в бесіді, знайти індивідуальний психологічний підхід до клієнта, розв'язати конфлікт, зняти напругу тощо.
Вивчення курсу «Медико-соціальні основи здоров’я» дозволить студентам навчитися працювати як в команді, так і самостійно, застосовувати набуті знання на практиці, бути креативними, вміти використовувати етичні зобов'язання та бажання досягти успіхів.
Необхідно також зосередити увагу на засвоєнні знань про: передачу і переробку сенсорних сигналів; механізми переробки інформації в сенсорних системах; фактори виникнення емоцій; індивідуальні відмінності і емоції; нейроанатомія емоцій; структуру процесу мислення; статеві відмінності і інтелектуальні функції; механізм творчої діяльності; свідомість і модулююча система мозку; види навчання і нейронні феномени пластичності.
 
Publisher Київський університет Бориса Грінченка
 
Date 2015-10
 
Type Навчально-методичні матеріали
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/11812/1/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D1%81%D0%BE%D1%86_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%B2%D0%B8_%D0%A1%D0%A0_1%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81_8%D0%BA%D1%80_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A2%D0%B8%D0%BC%D1%87%D0%B8%D0%BA_2015_I%D1%81%D0%B5%D0%BC_%D1%83%D1%85%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BE.pdf
Маруненко, Ірина Михайлівна та Тимчик, Олеся Володимирівна та Луцько, Катерина Василівна (2015) Медико-соціальні основи здоров’я [Навчально-методичні матеріали]