The modern aspects of contents of lifelong physical education specialists’ training development
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/11912/
2078-1687 |
|
Title |
The modern aspects of contents of lifelong physical education specialists’ training development
Сучасні аспекти формування змісту неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання Современные аспекты формирования содержания непрерывной профессиональной подготовки специалистов физического воспитания |
|
Creator |
Диба, Тетяна Григорівна
Дерека, Тетяна Григорівна |
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
The features of the physical education professional training content development were analyzed in the article (in such educational and qualificational levels as «junior specialist», «bachelor» and «master»). The content of professional training was characterize in accordance with following cycles: humanitarian and socio-economic, mathematical and natural sciences, vocational and practical training. It was revealed that the content of the humanitarian and socio-economic training involves deepening and professionalization of linguistic, philosophical, political, cultural, sociological, jurisprudential, economic, physical and health education and its professional and pedagogical direction. Psycho-pedagogical component of science and professional training cycle content is the basis of professional training of physical education as a teacher and involves the formation of deep humanitarian knowledge, communication skills and competence in the field of human relations. The distribution of training hours between standardized and variable parts of training programs for physical education specialty continuous professional education was characterized. The content of practical training of physical education was analyzed, which provides training and passing teaching (pedagogical) practices held on graduation courses, taking into account the place of future employment of graduates. It is noted in the article that industry standards are being integral components for educational services matching to the standards of higher education in the field of physical education and sport and focused on compliance with the national education system to the requirements of physical education and sport specialists’ field of work. Автором проаналізовано особливості формування змісту професійної підготовки фахівців фізичного виховання на освітньо-кваліфікаційних рівнях «молодший спеціаліст», «бакалавр», «магістр». Охарактеризовано зміст підготовки фахівців за циклами: гуманітарної й соціально-економічної, математичної та природничонаукової, професійної та практичної підготовки. Проаналізовано розподіл навчальних годин нормативної та варіативної частин програм підготовки фахівців спеціальності фізичне виховання протягом неперервної професійної освіти. Проаналізовано зміст практичної підготовки фахівців фізичного виховання, що передбачає проходження навчальних та виробничих (педагогічних) практик. Атором проанализированы особенности формирования содержания профессиональной подготовки специалистов физического воспитания на образовательно-квалификационных уровнях «младший специалист», «бакалавр», «магистр». Дана характеристика содержания подготовки специалистов по циклам: гуманитарной и социально-экономической, математической и естественнонаучной, профессиональной и практической подготовки. Проанализировано распределение учебных часов нормативной и вариативной частей программ подготовки специалистов по физическому воспитанию в процессе непрерывного профессионального образования. Проанализировано содержание практической подготовки специалистов физического воспитания, что предполагает прохождение учебных и производственных (педагогических) практик. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/11912/1/T_Dyba_PP_KUBG_2015_GI.pdf
Диба, Тетяна Григорівна та Дерека, Тетяна Григорівна (2015) Сучасні аспекти формування змісту неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання Педагогічний процес: теорія та практика (5-6). с. 16-21. ISSN 2078-1687 |
|