Запис Детальніше

Освітньо-культурна і педагогічна діяльність Я. Ф. Чепіги в контексті історико-педагогічного процесу в Україні (кінець ХІХ – початок ХХ ст.).

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/12063/
 
Title Освітньо-культурна і педагогічна діяльність Я. Ф. Чепіги в контексті історико-педагогічного процесу в Україні (кінець ХІХ – початок ХХ ст.).
Educational and cultural and educational activities J. Ph. Chipiga in the context of historical and pedagogical process in Ukraine (the last of XIX – early of XX century).
Образовательно-культурная и педагогическая деятельность Я. Ф. Чепиги в контексте историко-педагогического процесса в Украине (конец ХІХ – начало ХХ в.).
 
Creator Богданець-Білоскаленко, Наталія Іванівна
 
Subject Спецради у інших ВНЗ
 
Description У дослідженні здійснено теоретичне узагальнення і обґрунтовано новий підхід до вирішення важливої та актуальної проблеми, що полягає у вивченні, розкритті, цілісному ретроспективному аналізі й узагальненні освітньо-культурної спадщини та педагогічної діяльності Якова Феофановича Чепіги (1875 – 1938) в контексті суспільно-політичних, соціокультурних, історико-педагогічних детермінант кінця ХІХ початку ХХ ст. та окресленні шляхів її актуалізації в сучасному українському освітньому просторі.
Запропоновано й науково аргументовано періодизацію та провідні напрями освітньо-культурної і педагогічної діяльності вченого. Розкрито засадничі ідеї Я. Ф. Чепіги у становленні педології та психологічні погляди вченого щодо розвитку особистості дитини Узагальнено науково-методичну діяльність педагога в галузі підручникотворення, початкового навчання та освіти дорослих. Виявлено чинники, принципи і методи національного виховання учнів у педагогічній системі вченого, обґрунтовано шляхи впровадження результатів педагогічної діяльності Я. Ф. Чепіги в навчально-виховний процес початкової школи сьогодення.
The paper presents a comprehensive analysis of the educational and cultural and educational heritage of the known, but partially forgotten during Soviet period, Ukrainian scientist, educator Jakiv Pheophanovich Chepiga (1875–1938). Main periods and stages of education and cultural and educational activities J. Ph. Chipiga are defined and scientifically grounded, the author also characterized the main directions of educational, cultural and scientific educational activities (educational, organizational, pedagogical, methodological, educational teaching, research), an important contribution of J. Ph. Chipiga to pedagogy, psychology, pedology, adult education, textbooks and others are presented in the thesis.
The thesis presents a problem historiography research unknown educational and cultural influence of historical transformation of society in the formation of personality J. Ph. Chipiga. The cultural and educational and pedagogical heritage J. Ph. Chipiga is investigated partly, fragmentary, but problems of theoretical analysis, systematization and generalization of cultural, historical, educational achievements of the scientist is the perspective for other scientific investigation.
The author's teaching and methodics recomendations of J. Ph. Chipiga heritage’s ideas implementation in training and educating young people in Ukrainian educational institutions system are aimed to develop deep knowledge of theoretical achievements of scientist in pedagogy, schoolinvestigaitig and national trends formation of the inner world of children, the formation of democracy and humanism in the relationship between teacher and student, citizen’s formation and formation of his duties to the country and Ukrainian people.
В исследовании осуществлено теоретическое обобщение и обоснован новый подход к решению важной и актуальной проблемы, заключающейся в изучении, раскрытии, целостном ретроспективном анализе и обобщении образовательно-культурного наследия и педагогической деятельности Якова Феофановича Чепиги (1875 – 1938) в контексте общественно-политических, социокультурных, историко-педагогических детерминант конца XIX – начала ХХ в. и определение путей ее актуализации в современном украинском образовательном пространстве.
Предложены и научно аргументированы периодизация и ведущие направления образовательно-культурной и педагогической деятельности ученого. Раскрыты основные идеи Я.Ф. Чепиги в становлении педологии и психологические взгляды ученого на развитие личности ребенка. Обобщена научно-методическая деятельность педагога в области учебников, начального обучения и образования взрослых. Выявлены факторы, принципы и методы национального воспитания учащихся в педагогической системе ученого, обоснованы пути внедрения результатов педагогической деятельности Я. Ф. Чепиги в учебно-воспитательный процесс начальной школы современности.
 
Date 2015-02-27
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/12063/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82-1.pdf
Богданець-Білоскаленко, Наталія Іванівна (2015) Освітньо-культурна і педагогічна діяльність Я. Ф. Чепіги в контексті історико-педагогічного процесу в Україні (кінець ХІХ – початок ХХ ст.). Кандидат thesis, Роботу виконано в Державному закладі «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», м. Одеса,.