Запис Детальніше

ІКТ-педагогіка – складова освітнього процесу

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/12080/
 
Title ІКТ-педагогіка – складова освітнього процесу
ИКТ-педагогика – альтернативная составляющая образовательного процесса
ICT-pedagogics – alternativ component of educational process
 
Creator Козир, Маргарита Валентинівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Збірники наукових праць
 
Description У запропонованій статті висвітлено особливості формування педагогіки нового формату в умовах розвитку інформаційного суспільства; зроблено спробу дослідити теоретичні засади процесу формування ІКТ-педагогіки як альтернативної складової освітнього процесу на основі вивчення особливостей поняття «інформація»; з метою розв’язання завдань статті вивчено сучасний досвід Національної агенції освітніх досліджень Великобританії; наведено рисунки та порівняльні таблиці щодо інтеграції ІКТ-педагогіки у сучасний освітній процес.
В предлагаемой статье освещены особенности формирования педагогики нового формата в условиях развития информационного общества; сделана попытка исследовать теоретические основы процесса формирования ИКТ-педагогики как альтернативной составляющей образовательного процесса на основе изучения особенностей понятия «информация»; с целью решения задач статьи изучено современный опыт Национального агентства образовательных исследований Великобритании; приведены рисунки и сравнительные таблицы по интеграции ИКТ-педагогики в современный образовательный процесс.
Deals with the conditions and peculiarities of the formation of a new format of pedagogy in the development of the information society; attempts to explore the theoretical bases of process of formation of the ICT pedagogy as an alternative component of the educational process by studying the characteristics of the concept of «information»; to solve problems article the contemporary experience of the National Agency for Educational Research UK; presented with comparative figures for the integration of ICT in modern pedagogy educational process.
The purpose of this article is a theoretical coverage of structure ICT pedagogy as an alternative component of the educational process. Tasks article is to study the theoretical foundations of the process of forming new pedagogy in the information society.
According to the recommendations of UNESCO on «Structures of ICT competencies of teachers», which aims to improve competencies and not passing a certain number of hours of educational process, we note: a new generation of students must be prepared to work in the new economy based on knowledge. So, give an example of three approaches to the development of ICT teacher competency as a fundamental principle of formation of the ICT competence of future generations.
First approach - the use of ICT: effective decision-making on the use of ICT; creation and use of presentations; planning use of resources.
Second approach - acquisition of knowledge: a flexible educational sector; the use of various ICT applications in the classroom.
Third approach - production knowledge: the formation of educational environment within the class; to assume a leadership role in teaching colleagues; rejection of conventional models; students open access to information; participate in experiments and innovations.
In the course of adaptation to a particular educational environment own choice new approach depends on the confidence, knowledge and experience.
 
Publisher ТОВ "Видавниче підприємство "ЕДЕЛЬВЕЙС"
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/12080/1/M_Kozyr_PPTIP_5-6_GI.pdf
Козир, Маргарита Валентинівна (2015) ІКТ-педагогіка – складова освітнього процесу Педагогічний процес: теорія і практика (5-6). с. 73-77. ISSN 2078-1687