Запис Детальніше

Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
 
Creator Суковатая, В.
 
Subject Мнение эксперта
 
Description The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented
in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in
the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to
interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result,
the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in
business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders.
 
Date 2015-12-19T18:32:18Z
2015-12-19T18:32:18Z
2001
 
Type Article
 
Identifier Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / ИОФ // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос.
1563-4426
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706
 
Language ru
 
Relation Социология: теория, методы, маркетинг
 
Publisher Iнститут соціології НАН України