Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
Vernadsky National Library of Ukraine
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
|
|
Creator |
Суковатая, В.
|
|
Subject |
Мнение эксперта
|
|
Description |
The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result, the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders. |
|
Date |
2015-12-19T18:32:18Z
2015-12-19T18:32:18Z 2001 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / ИОФ // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос.
1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706 |
|
Language |
ru
|
|
Relation |
Социология: теория, методы, маркетинг
|
|
Publisher |
Iнститут соціології НАН України
|
|