Особливості функціонування закладів початкової музичної освіти в Україні на початку ХХІ століття
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/12178/
|
|
Title |
Особливості функціонування закладів початкової музичної освіти в Україні на початку ХХІ століття
Особенности функционирования учреждений детского музыкального образования в Украине в начале ХХІ века Distinctive features of functioning of the primary music education in Ukraine at the beginning of the XXI century |
|
Creator |
Зінська, Тетяна Володимирівна
|
|
Subject |
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
У статті досліджено проблемні питання функціонування та розвитку сучасної системи закладів початкової музичної освіти. Визначаються пріоритетні принципи початкового музичного навчання та виховання в нових соціокультурних умовах України початку ХХІ століття. Розглянуто сучасні пріоритетні принципи музичного навчання та виховання в системі закладів початкової музичної освіти. Охарактеризовано соціокультурну зумовленість функціонування закладів початкової музичної освіти в контексті впливу на оптимізацію культурних процесів в Україні в ХХІ столітті. В статье исследованы проблемные вопросы функционирования и развития современной системы детского музыкального образования. Рассмотрены приоритетные принципы музыкального обучения в новых социокультурных условиях Украины начала XXI века. Охарактеризовано приоритетные принципы современного музыкального обучения и воспитания в системе учреждений начального музыкального образования. Акцентируется внимание на социокультурном значении детских музыкально-образовательных учреждений в контексте их влияния на оптимизацию культурных процессов в Украине. education. It outlines the top principles of primary musical training and education within the new socio-cultural conditions in Ukraine of the XXI century. The priority of the problem is determined by the fact that in terms of critical situation the individual system of spiritual values of the youth, formation of its persistent artistic and aesthetic interests lay impact on the development of socio-cultural sphere, the cultural level of the society in general. Dissolution of moral and aesthetic norms, mass confusion of the values of human life caused the urgent demand of educational search in forming and raising the cultural level both of an individual and the younger generation in general and to furnish them with all achievements of the world and national heritage. The article aims to identify priority principles of modern musical training and education in the schools of primary music education. As for the purpose and objectives of the article: to describe the current state of the elementary music education institutions functioning; to highlight the state policy in the field of elementary music education; to reason the priority of cultural conformity principle in music training and education. |
|
Publisher |
Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/12178/1/t%20zinska%20KiS_1_2015_.pdf
Зінська, Тетяна Володимирівна (2015) Особливості функціонування закладів початкової музичної освіти в Україні на початку ХХІ століття Культура і Сучасність. с. 119-125. ISSN 2226-0285 |
|